312[01]-0X-062, Egzamin IT
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Zawód:
technik informatyk
Symbol cyfrowy:
312[01]
312[01]-0X-062
Czas trwania egzaminu: 120 minut
EGZAMIN
POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Czerwiec 2006
ETAP PISEMNY
Instrukcja dla zdającego
1. Sprawdź, czy arkusz egzaminacyjny, który otrzymałeś zawiera 19 stron. Ewentualny
brak stron lub inne usterki zgłoś przewodniczącemu zespołu nadzorującego.
2. Do arkusza dołączona jest KARTA ODPOWIEDZI, na której:
-
wpisz odczytany z arkusza egzaminacyjnego symbol cyfrowy zawodu,
-
odczytaj z arkusza egzaminacyjnego oznaczenie wersji arkusza (X, Y, Z)
i zamaluj kratkę z odpowiadającą jej literą,
-
wpisz swój numer PESEL i zakoduj go,
-
wpisz swoją datę urodzenia.
3. Arkusz egzaminacyjny składa się z dwóch części.
4. Część I zawiera 50 zadań, część II 20 zadań.
5. Za każde poprawnie rozwiązane zadanie możesz uzyskać
1 punkt
.
6. Aby zdać etap pisemny egzaminu musisz uzyskać co najmniej 25 punktów z części I
i co najmniej 6 punktów z części II.
7. Czytaj uważnie wszystkie zadania.
8. Rozwiązania zaznaczaj na KARCIE ODPOWIEDZI długopisem lub piórem z czarnym
tuszem/atramentem.
9. Do każdego zadania podane są cztery możliwe odpowiedzi: A, B, C, D. Odpowiada
im następujący układ kratek w KARCIE ODPOWIEDZI:
10. Tylko jedna odpowiedź jest poprawna.
11. Wybierz właściwą odpowiedź i zamaluj kratkę z odpowiadającą jej literą – np. gdy
wybrałeś odpowiedź "A":
12. Staraj się wyraźnie zaznaczać odpowiedzi. Jeżeli się pomylisz i błędnie zaznaczysz
odpowiedź, otocz ją kółkiem i zaznacz odpowiedź, którą uważasz za poprawną, np.
13. Po rozwiązaniu testu sprawdź, czy zaznaczyłeś wszystkie odpowiedzi na KARCIE
ODPOWIEDZI i wprowadziłeś wszystkie dane, o których mowa w punkcie 2 tej
instrukcji.
Pamiętaj, że oddajesz
przewodniczącemu zespołu nadzorującego tylko
KARTĘ
ODPOWIEDZI
.
Powodzenia!
Wersja arkusza:
X
CZĘŚĆ I
Rys. 1. Schemat komputera wykorzystany w zadaniach 1 i 2.
Zadanie 1.
Na rys. 1 procesor oznaczony jest numerem
A. 2
B. 3
C. 5
D. 8
Zadanie 2.
Na rys. 1 karta rozszerzeń oznaczona jest numerem
A. 1
B. 4
C. 6
D. 7
Zadanie 3.
Rysunek przedstawia pamięć
A. SIMM
B. DDRDIMM
C. SDRAMDIMM
D. CompactFlash
2 z 19
Rys. 2. Schemat płyty głównej wykorzystany w zadaniach 4 i 5
Zadanie 4.
W przedstawionej na schemacie płycie głównej (rys. 2) zasilanie należy podłączyć
do złącza oznaczonego numerem
A. 3
B. 5
C. 6
D. 7
Zadanie 5.
W przedstawionej na schemacie płycie głównej (rys. 2) złącze PCI oznaczone jest
numerem
A. 1
B. 2
C. 3
D. 4
Zadanie 6.
Rysunek przedstawia schemat blokowy algorytmu, na
którym liczba bloków decyzyjnych wynosi
A. 1
B. 2
C. 3
D. 8
3 z 19
Zadanie 7.
Wypisanie na ekranie zawartości zmiennej
char s = ”To jest tylko test”
zostanie wykonane w języku C++ za pomocą instrukcji
A. cin<<s
B. cout>>s
C. cout<<s
D. cin>>s
Zadanie 8.
Destruktor w języku C++ to metoda
A. wywoływana w momencie usuwania obiektu.
B. wywoływana w momencie tworzenia obiektu.
C. zwalniająca pamięć przydzieloną dynamicznie w obiekcie.
D. porządkująca pamięć operacyjną po usuniętych obiektach.
Zadanie 9.
Dziedziczenie w programowaniu obiektowym pozwala na
A. łączenie obiektów.
B. kopiowanie cech jednego obiektu do innego.
C. usunięcie z istniejącej klasy zbędnych elementów.
D. tworzenie nowej klasy na podstawie jednej lub kilku już istniejących klas.
Zadanie 10.
Instrukcję
case t of …
w przedstawionym fragmencie programu można zastąpić
var t:integer;
A. instrukcją
repeat ...until
B. pętlą sterującą
for ... do
C. pętlą sterującą
while ... do
D. trzema instrukcjami warunkowymi.
begin
write('Podaj rok ');
readln(x);
t:=x div 1000;
case t of
1:write('M');
2:write('MM');
3:write('MMM');
end;
Zadanie 11.
Złącze AGP służy do podłączenia
A. szybkichpamięci dyskowych.
B. urządzeń wejścia/wyjścia.
C. kartgraficznych.
D. modemu.
4 z 19
Rys. 3. Schemat funkcjonalny karty dźwiękowej wykorzystany w zadaniach 12 i 13.
Zadanie 12.
Do którego wyprowadzenia należy podłączyć głośniki aktywne w karcie dźwiękowej,
której schemat funkcjonalny przedstawia rys. 3?
A. Micin
B. Linein
C. Lineout
D. Speakerout
Zadanie 13.
Który z elementów pokazanych na schemacie karty dźwiękowej (rys. 3) służy
do cyfrowego przetwarzania sygnałów?
A. PrzetwornikA/D.
B. ProcesorDSP.
C. Syntezator.
D. Mikser.
Zadanie 14.
Warunkiem niezbędnym przy archiwizacji danych jest
A. kompresjadanych.
B. kopiowaniedanych.
C. kompresja i kopiowanie danych.
D. kompresja i kopiowanie danych z jednoczesnym ich szyfrowaniem.
5 z 19
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl charloteee.keep.pl
Zawód:
technik informatyk
Symbol cyfrowy:
312[01]
312[01]-0X-062
Czas trwania egzaminu: 120 minut
EGZAMIN
POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Czerwiec 2006
ETAP PISEMNY
Instrukcja dla zdającego
1. Sprawdź, czy arkusz egzaminacyjny, który otrzymałeś zawiera 19 stron. Ewentualny
brak stron lub inne usterki zgłoś przewodniczącemu zespołu nadzorującego.
2. Do arkusza dołączona jest KARTA ODPOWIEDZI, na której:
-
wpisz odczytany z arkusza egzaminacyjnego symbol cyfrowy zawodu,
-
odczytaj z arkusza egzaminacyjnego oznaczenie wersji arkusza (X, Y, Z)
i zamaluj kratkę z odpowiadającą jej literą,
-
wpisz swój numer PESEL i zakoduj go,
-
wpisz swoją datę urodzenia.
3. Arkusz egzaminacyjny składa się z dwóch części.
4. Część I zawiera 50 zadań, część II 20 zadań.
5. Za każde poprawnie rozwiązane zadanie możesz uzyskać
1 punkt
.
6. Aby zdać etap pisemny egzaminu musisz uzyskać co najmniej 25 punktów z części I
i co najmniej 6 punktów z części II.
7. Czytaj uważnie wszystkie zadania.
8. Rozwiązania zaznaczaj na KARCIE ODPOWIEDZI długopisem lub piórem z czarnym
tuszem/atramentem.
9. Do każdego zadania podane są cztery możliwe odpowiedzi: A, B, C, D. Odpowiada
im następujący układ kratek w KARCIE ODPOWIEDZI:
10. Tylko jedna odpowiedź jest poprawna.
11. Wybierz właściwą odpowiedź i zamaluj kratkę z odpowiadającą jej literą – np. gdy
wybrałeś odpowiedź "A":
12. Staraj się wyraźnie zaznaczać odpowiedzi. Jeżeli się pomylisz i błędnie zaznaczysz
odpowiedź, otocz ją kółkiem i zaznacz odpowiedź, którą uważasz za poprawną, np.
13. Po rozwiązaniu testu sprawdź, czy zaznaczyłeś wszystkie odpowiedzi na KARCIE
ODPOWIEDZI i wprowadziłeś wszystkie dane, o których mowa w punkcie 2 tej
instrukcji.
Pamiętaj, że oddajesz
przewodniczącemu zespołu nadzorującego tylko
KARTĘ
ODPOWIEDZI
.
Powodzenia!
Wersja arkusza:
X
CZĘŚĆ I
Rys. 1. Schemat komputera wykorzystany w zadaniach 1 i 2.
Zadanie 1.
Na rys. 1 procesor oznaczony jest numerem
A. 2
B. 3
C. 5
D. 8
Zadanie 2.
Na rys. 1 karta rozszerzeń oznaczona jest numerem
A. 1
B. 4
C. 6
D. 7
Zadanie 3.
Rysunek przedstawia pamięć
A. SIMM
B. DDRDIMM
C. SDRAMDIMM
D. CompactFlash
2 z 19
Rys. 2. Schemat płyty głównej wykorzystany w zadaniach 4 i 5
Zadanie 4.
W przedstawionej na schemacie płycie głównej (rys. 2) zasilanie należy podłączyć
do złącza oznaczonego numerem
A. 3
B. 5
C. 6
D. 7
Zadanie 5.
W przedstawionej na schemacie płycie głównej (rys. 2) złącze PCI oznaczone jest
numerem
A. 1
B. 2
C. 3
D. 4
Zadanie 6.
Rysunek przedstawia schemat blokowy algorytmu, na
którym liczba bloków decyzyjnych wynosi
A. 1
B. 2
C. 3
D. 8
3 z 19
Zadanie 7.
Wypisanie na ekranie zawartości zmiennej
char s = ”To jest tylko test”
zostanie wykonane w języku C++ za pomocą instrukcji
A. cin<<s
B. cout>>s
C. cout<<s
D. cin>>s
Zadanie 8.
Destruktor w języku C++ to metoda
A. wywoływana w momencie usuwania obiektu.
B. wywoływana w momencie tworzenia obiektu.
C. zwalniająca pamięć przydzieloną dynamicznie w obiekcie.
D. porządkująca pamięć operacyjną po usuniętych obiektach.
Zadanie 9.
Dziedziczenie w programowaniu obiektowym pozwala na
A. łączenie obiektów.
B. kopiowanie cech jednego obiektu do innego.
C. usunięcie z istniejącej klasy zbędnych elementów.
D. tworzenie nowej klasy na podstawie jednej lub kilku już istniejących klas.
Zadanie 10.
Instrukcję
case t of …
w przedstawionym fragmencie programu można zastąpić
var t:integer;
A. instrukcją
repeat ...until
B. pętlą sterującą
for ... do
C. pętlą sterującą
while ... do
D. trzema instrukcjami warunkowymi.
begin
write('Podaj rok ');
readln(x);
t:=x div 1000;
case t of
1:write('M');
2:write('MM');
3:write('MMM');
end;
Zadanie 11.
Złącze AGP służy do podłączenia
A. szybkichpamięci dyskowych.
B. urządzeń wejścia/wyjścia.
C. kartgraficznych.
D. modemu.
4 z 19
Rys. 3. Schemat funkcjonalny karty dźwiękowej wykorzystany w zadaniach 12 i 13.
Zadanie 12.
Do którego wyprowadzenia należy podłączyć głośniki aktywne w karcie dźwiękowej,
której schemat funkcjonalny przedstawia rys. 3?
A. Micin
B. Linein
C. Lineout
D. Speakerout
Zadanie 13.
Który z elementów pokazanych na schemacie karty dźwiękowej (rys. 3) służy
do cyfrowego przetwarzania sygnałów?
A. PrzetwornikA/D.
B. ProcesorDSP.
C. Syntezator.
D. Mikser.
Zadanie 14.
Warunkiem niezbędnym przy archiwizacji danych jest
A. kompresjadanych.
B. kopiowaniedanych.
C. kompresja i kopiowanie danych.
D. kompresja i kopiowanie danych z jednoczesnym ich szyfrowaniem.
5 z 19
[ Pobierz całość w formacie PDF ]