2008-01-04 PL procedura odzyskiwania oryginalnego oprogramowania, Routery WIFI - Firmware, Ovislink Airlive ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Naprawa oprogramowania systemowego w urządzeniach bazujących na chipsecie RTL8186
Poniższy dokument opisuje zasady i przebieg procesu odzyskiwania oryginalnego oprogramowania
w urządzeniach: AirLive WL-5470AP, AirLive/OvisLink WL-5460AP, Planex GW-AP54SP, Planet WRT-414
oraz Planet WAP-4035.
UWAGA:
Przed przystąpieniem do zmiany oprogramowania należy upewnić się że operacja jest wykonywana na
podstawie najnowszej wersji tego dokumentu oraz wymaganych plików. Aktualizacje dostępne są pod adresem:
OSTRZEŻENIE
Opisane metody wymagają zaawansowanej znajomości:
●
konfiguracji i administracji sieci,
●
systemu Linux,
●
oprogramowania APPro54G,
●
urządzeń bazujących na chipsecie RTL8186,
●
zagadnień związanych z programowaniem mikrokontrolerów,
●
zagadnień związanych z programowaniem pamięci flash.
Osoby nie posiadające odpowiedniej wiedzy powinny zwrócić się o pomoc do specjalisty – niewłaściwe wykonanie
opisanych poniżej procedur spowoduje nieodwracalne uszkodzenie sprzętu.
OSTRZEŻENIE
Wykorzystanie poniższego oprogramowania do naprawy innych urządzeń niż wskazane, próba instalacji innej wersji
oprogramowania niż dostarczona wraz z narzędziami lub próba instalacji oprogramowania innego producenta
spowoduje uszkodzenie sprzętu.
ZRZECZENIE SIĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Ponieważ program jest licencjonowany bezpłatnie, nie jest objęty gwarancją w zakresie dozwolonym przez
obowiązujące przepisy. O ile na piśmie nie stanowi się inaczej, właściciele praw autorskich i/lub inne strony dostarczają
program w stanie w jakim jest ("jak widać") bez jakiejkolwiek gwarancji, ani wyraźnej, ani domyślnej, w tym między
innymi domyślnych gwarancji co do przydatności handlowej i przydatności do określonych zastosowań. Całość ryzyka
w zakresie jakości i skuteczności działania programu ponosi osoba używająca programu. W przypadkach gdy program
okaże się wadliwy, osoba używająca go ponosi koszt całego niezbędnego serwisu, naprawy i korygowania.
OGÓLNY OPIS PROCEDURY
Procedura odzyskiwania oprogramowania przebiega w trzech podstawowych etapach:
●
instalacja oprogramowania przejściowego,
●
przesłanie pliku obrazu pamięci flash,
●
zaprogramowanie pamięci flash.
Metody instalacji oprogramowania przejściowego
●
jeśli funkcjonuje port eth0 (LAN1 w urządzeniach z dwoma portami lub LAN2 w urządzeniach z pięcioma
portami), zalecaną metodą jest instalacja za pomocą TFTP;
●
jeśli funkcjonuje port eth1 (LAN2 w urządzeniach z dwoma portami lub WAN w urządzeniach z pięcioma
portami), a eth0 jest uszkodzony, zalecaną metodą jest instalacja za pomocą interfejsu WWW;
●
jeśli uszkodzone są wszystkie porty eth (LAN), zalecana jest instalacja za pomocą interfejsu WWW poprzez
połączenie bezprzewodowe.
UWAGA:
Opis portów jest zgodny z podręcznikiem oprogramowania APPro54G i NIE ZAWSZE jest zgodny
z opisem portów w urządzeniu (szczególnie dotyczy to starszych modeli firmy Planet).
●
w urządzeniach Planet WRT-414 eth0 to jeden z portów LAN-LAN4 (najbliżej gniazda zasilania);
●
w urządzeniach AirLive 5460 i Planex GW54SP eth0 to port LAN1 (najbliżej gniazda zasilania);
●
w urządzeniu Ovislink 5470 eth0 to jeden z portów LAN1-LAN4.
Ograniczenia
●
instalacja oprogramowania za pomocą interfejsu WWW jest możliwa jedynie wtedy, gdy urządzenie ma
prawidłowo zainstalowane oprogramowanie APLite lub APPro54G wraz z modułem sprzętowym;
●
instalacja oprogramowania za pomocą TFTP jest możliwa na bootloaderach starszych niż 1.4 (włącznie) lub na
najnowszym (NEW_1.4a_WL5460APv2_Ovislink). Ograniczenie to nie powinno sprawiać problemów,
ponieważ APPro4G było instalowane z bootloaderem 1.4 lub najnowszym.
UWAGA:
W urządzeniach AirLive/OvisLink 5460 i 5470 wyposażonych w bootloader w najnowszej obecnie wersji
NEW_1.4a_WL5460APv2_Ovislink istnieje możliwość przywrócenia standardowego oprogramowania za pomocą
interfejsu WWW. Procedura ta jest opisana w dokumentacji producenta.
Wybór prawidłowej wersji oprogramowania przejściowego
Oprogramowanie przejściowe musi być dopasowane zarówno do typu urządzenia, jak i sposobu instalacji:
●
dla instalacji przez interfejs WWW należy użyć pliku
recovery.bin
;
●
dla instalacji przez TFTP na urządzeniach: Ovislink 5470, AirLive/Ovislink 5460 oraz Planex GW54SP należy
użyć pliku
recovery-ovislink.bin;
●
dla instalacji przez TFTP na urządzeniach: Planet WRT-414 i Planet WAP-4035 należy użyć pliku
recovery-
planet.bin
.
OSTRZEŻENIE
Zastosowanie nieodpowiedniej wersji oprogramowania przejściowego spowoduje uszkodzenie urządzenia.
Wybór właściwego obrazu pamięci flash
Obraz pamięci flash musi być zgodny z typem urządzenia:
●
dla urządzenia Ovislink 5460 należy użyć pliku
ovislink5460v2-flash.bin
,
●
dla urządzenia Planex GW54SP należy użyć pliku
planexAP54SP-flash.bin
,
●
dla urządzeń Planet WRT-414 i Planet WAP-4035 należy użyć pliku
planetwrt414-flash.bin
.
OSTRZEŻENIE
Zastosowanie nieodpowiedniej wersji obrazu pamięci flash spowoduje uszkodzenie urządzenia.
Konfiguracja stanowiska pracy
●
komputer PC z systemem Linux i podstawowymi narzędziami;
●
interfejs szeregowy (opcjonalnie), ustawienia transmisji: 38400, 8N1, Flow Control: none;
●
urządzenie powinno być odłączone od sieci lokalnej;
●
wszelkie podłączenia powinny być wykonywane bezpośrednio, bez jakichkolwiek urządzeń pośredniczących.
Procedura instalacji za pomocą TFTP w wypadku poprawnego działania portu eth0
●
ustawić na komputerze PC (na karcie sieciowej bezpośrednio połączonej z AP) następującą konfigurację IP:
○
Adres IP: 192.168.1.200,
○
Maska podsieci: 255.255.255.0,
○
Brama domyślna: ---.
●
podłączyć konsole szeregową, jeśli jest dostępna;
●
WYŁĄCZYĆ urządzenie AP;
●
NACISNĄĆ I TRZYMAC PRZYCISK RESET (należy się upewnić, że przycisk jest wciśnięty!!!);
●
włączyć AP i (cały czas trzymając wciśnięty przycisk Reset) odczekać 5 sekund;
●
zwolnić przycisk Reset;
●
za pomocą polecenia tftp wysłać ODPOWIEDNI firmware przejściowy do AP:
○
tftp -m binary 192.168.1.6 -c put recovery-ovislink.bin
(AirLive/OvisLink, Planex);
lub
○
tftp -m binary 192.168.1.6 -c put recovery-planet.bin
(Planet);
●
odczekać aż AP zostanie przeprogramowany i zresetowany. Operacja trwa około 3 minut, a jej koniec jest
sygnalizowany migotaniem diod Status i WEP/WPA (jeśli urządzenie je posiada);
●
za pomocą programu ftp należy wysłać ODPOWIEDNI obraz flash na adres 192.168.1.6 (login: admin, hasło:
admin);
●
za pomocą programu telnet należy zalogować się na adres 192.168.1.6 (login: admin, hasło: admin);
●
wydać polecenie:
○
recovery-ovislink5460
(dla urządzenia AirLive/Ovislink 5460);
lub
○
recovery-planetwrt414
(dla urządzenia Planet WRT-414/WAP-4035);
lub
○
recovery-planexAP54SP
(dla urządzenia Planex GW54SP).
●
po prawidłowym zakończeniu operacji powinien pojawić się komunikat:
1984+0 records in,
1984+0 records out.
●
zrestartować urządzenie.
UWAGA:
Pierwsze uruchomienie oryginalnego oprogramowania może trwać kilka minut.
●
po tej operacji urządzenie zgłasza się ze standardowym oprogramowaniem w domyślnej konfiguracji.
Procedura instalacji za pomocą WWW w wypadku poprawnego działania portu eth1
●
ustawić na komputerze PC (na karcie sieciowej bezpośrednio połączonej z AP) następującą konfigurację IP:
○
Adres IP: 192.168.100.200;
○
Maska podsieci: 255.255.255.0;
○
Brama domyślna: ---.
●
uszkodzony AP powinien posiadać zainstalowany moduł APPro;
●
włączyć urządzenie i poczekać, aż zapali się dioda OK na module (zielona) i zgaśnie dioda Status
w urządzeniu;
●
zresetować urządzenie (należy wcisnąć przycisk Reset i przytrzymać go, aż zapali się dioda Status);
●
gdy dioda Status zgaśnie, należy otworzyć w przeglądarce stronę
;
●
wpisać login:
admin
oraz hasło:
admin
;
●
zainstalować odpowiednie oprogramowanie przejściowe za pomocą opcji aktualizacji dostępnych w interfejsie
WWW;
UWAGA:
Nie wolno przerywać procesu aktualizacji. W wypadku wystąpienia błędu procedurę należy
powtórzyć.
●
po pojawieniu się komunikatu:
Updated successfully! (size = 1040402 bytes)
Please reboot your AP
należy zrestartować urządzenie;
●
poczekać na ponowne uruchomienie urządzenia AP. Operacja ta trwa ok. trzech minut, a jej koniec jest
sygnalizowany migotaniem diod Status i WEP/WPA (jeśli urządzenie je posiada);
●
za pomocą programu ftp należy wysłać ODPOWIEDNI obraz flash na adres 192.168.100.252 (login: admin,
haslo: admin);
●
za pomocą programu telnet należy zalogować się na adres 192.168.100.252 (login: admin, hasło: admin);
●
wydać polecenie:
○
recovery-ovislink5460
(dla urządzenia AirLive/Ovislink 5460);
lub
○
recovery-planetwrt414
(dla urządzenia Planet WRT-414/WAP-4035);
lub
○
recovery-planexAP54SP
(dla urządzenia Planex GW54SP).
●
po prawidłowym zakończeniu operacji powinien pojawić się komunikat:
1984+0 records in,
1984+0 records out.
●
zrestartować urządzenie.
UWAGA:
Pierwsze uruchomienie oryginalnego oprogramowania może trwać kilka minut.
●
po tej operacji urządzenie zgłasza się ze standardowym oprogramowaniem w domyślnej konfiguracji.
Procedura instalacji za pośrednictwem połączenia bezprzewodowego oraz interfejsu WWW (w wypadku
uszkodzenia obu portów LAN)
●
uszkodzony AP powinien posiadać zainstalowany moduł APPro;
●
włączyć urządzenie i poczekać, aż zapali się dioda OK na module (zielona) i zgaśnie dioda Status
w urządzeniu;
●
zresetować urządzenie (należy wcisnąć przycisk Reset i przytrzymać go, aż zapali się dioda Status);
●
gdy dioda status zgaśnie, należy połączyć się z urządzeniem drogą radiową, korzystając z następujących
ustawień:
○
SSID: APPro,
○
adres IP karty radiowej: 192.168.100.200,
○
maska podsieci karty radiowej: 255.255.255.0,
○
brama domyślna karty radiowej: ---.
●
otworzyć w przeglądarce stronę
;
●
wpisać login:
admin
oraz hasło:
admin
;
●
zainstalować odpowiednie oprogramowanie przejściowe za pomocą opcji aktualizacji dostępnych w interfejsie
WWW;
UWAGA:
Nie wolno przerywać procesu aktualizacji. W wypadku wystąpienia błędu procedurę należy
powtórzyć.
●
po pojawieniu się komunikatu:
Updated successfully! (size = 1040402 bytes)
Please reboot your AP
należy zrestartować urządzenie;
●
poczekać na ponowne uruchomienie urządzenia AP. Operacja ta trwa ok. trzech minut, a jej koniec jest
sygnalizowany migotaniem diod Status i WEP/WPA (jeśli urządzenie je posiada);
●
ponownie połączyć się z urządzeniem drogą radiową, korzystając z następujących ustawień:
○
SSID: recovery;
○
adres IP karty radiowej: 192.168.100.200,
○
maska podsieci karty radiowej: 255.255.255.0,
○
brama domyślna karty radiowej: ---.
●
za pomocą programu ftp należy wysłać ODPOWIEDNI obraz flash na adres 192.168.100.252 (login: admin,
haslo: admin);
●
za pomocą programu telnet należy zalogować się na adres 192.168.100.252 (login: admin, hasło: admin);
●
wydać polecenie:
recovery-ovislink5460
(dla urządzenia AirLive/Ovislink 5460);
lub
recovery-planetwrt414
(dla urządzenia Planet WRT-414/WAP-4035);
lub
recovery-planexAP54SP
(dla urządzenia Planex GW54SP).
●
po prawidłowym zakończeniu operacji powinien pojawić się komunikat:
1984+0 records in,
1984+0 records out.
●
zrestartować urządzenie.
UWAGA:
Pierwsze uruchomienie oryginalnego oprogramowania może trwać kilka minut.
●
po tej operacji urządzenie zgłasza się ze standardowym oprogramowaniem w domyślnej konfiguracji.
Rozwiązywanie ewentualnych problemów
●
jeśli podczas instalacji oprogramowania pojawi się błąd, należy powtórzyć daną operację bez wyłączania czy
restartowania urządzenia. W szczególności dotyczy to instalacji oprogramowania przejściowego przez WWW;
●
jeśli przywrócone oprogramowanie producenta nie działa prawidłowo, należy spróbować przywrócenia
ustawień standardowych;
●
jeśli na urządzeniu używane było oprogramowanie AProuter lub narzędzie APKonfigurator, konfiguracja
urządzenia może być nieprawidłowa i uniemożliwiać prawidłowe działanie urządzenia. W tym wypadku po
pomoc należy zwrócić się do producentów tego oprogramowania lub skopiować obszar konfiguracyjny
z innego urządzenia;
●
oryginalne oprogramowanie niektórych urządzeń nie zapewnia kompatybilności wstecznej konfiguracji.
Oznacza to że użytkownik wgrywając starszą wersje pliku konfiguracyjnego może unieruchomić urządzenie.
Nasz firmware przejściowy pozwala ominąć ten problem przez nadpisanie danych konfiguracyjnych
wartościami standardowymi;
●
oryginalne oprogramowanie niektórych urządzeń może uszkodzić zawartość obszaru danych
konfiguracyjnych, jeśli przycisk Reset będzie wielokrotnie naciskany lub przytrzymywany w chwili, gdy
poprzednia procedura resetu nie została zakończona. Nasz firmware przejściowy pozwala ominąć ten problem
przez nadpisanie danych konfiguracyjnych standardowymi wartościami;
Uwaga:
Oryginalne oprogramowanie AirLive/OvisLink 5460 w wersji v2 sprawdza, czy zostało uruchomione
na urządzeniach tej firmy poprzez sprawdzenie sum kontrolnych obszarów konfiguracji sprzętowej. Jeśli
użytkownik uszkodził zawartość tych obszarów (np. używając programu APKonfigurator), instalacja
oryginalnego oprogramowania producenta będzie powodowała cykliczne restarty AP (po każdym
niepomyślnym zakończeniu testu oryginalności). W takim wypadku konieczne jest ręczne przywrócenie
prawidłowej zawartości obszaru konfiguracji sprzętowej.
Zagadnienia zaawansowane
●
aby sprawdzić poprawność konfiguracji sprzętowej, należy zalogować się na AP i wydać polecenie:
○
~ #
cat /proc/mtd_nvram/hw.conf
pojawi się lista parametrów:
HW_BOARD_ID=2
HW_NIC0_ADDR=00:30:4f:42:19:1d
HW_NIC1_ADDR=00:30:4f:42:19:1e
HW_WLAN0_WLAN_ADDR=00:30:4f:42:19:1d
HW_WLAN0_REG_DOMAIN=3
HW_WLAN0_RF_TYPE=7
HW_WLAN0_TX_POWER_CCK=0707070707070707070707070707
HW_WLAN0_TX_POWER_OFDM=0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0
HW_WLAN0_ANT_DIVERSITY=1
HW_WLAN0_TX_ANT=1
HW_WLAN0_INIT_GAIN=4
HW_WLAN0_CCA_MODE=0
HW_WLAN0_LED_TYPE=2
Wartości przypisane do
HW_NIC0_ADDR
,
HW_NIC1_ADDR
oraz
HW_WLAN0_WLAN_ADDR
powinny zgadzać się z danymi umieszczonymi na obudowie urządzenia;
●
narzędzie
dd
(
) umożliwia zgrywanie, kopiowanie oraz
modyfikację wybranych obszarów pamięci flash. Za jego pomocą można usunąć niektóre problemy związane
z uszkodzeniem obszarów konfiguracyjnych. Aby w pełni skorzystać z możliwości tego narzędzia, należy
przeanalizować poniższą mapę pamięci:
start len
0x00000000 0x00006000 bootloader 24k
0x00006000 0x00002000 HW settings 8k (konfiguracja sprzętowa)
0x00008000 0x00004000 DS settings 16k (ustawienia domyślne)
0x0000c000 0x00004000 CS settings 16k (ustawienia bieżące)
0x00010000 0x001F0000 Firmware image 1984k (właściwy firmware)
składnia polecenia jest następująca:
○
dd [if=FILE] [of=FILE] [bs=N] [count=N] [skip=N] [seek=N] [conv=notrunc|noerror|sync]
przykładowo, aby przywrócić standardową zawartość obszaru konfiguracji DS settings i CS settings należy
wydać polecenie:
○
dd if=ovislink5460v2-flash.bin of=/dev/mtd bs=1k seek=32 skip=32 count=32
●
w wypadku uszkodzenia wszystkich portów (eth0, eth1 oraz WLAN) lub uszkodzenia portu LAN1 i braku
możliwości instalacji oprogramowania przejściowego (np w urządzeniu nie jest zainstalowane
oprogramowanie APPro), możliwe jest jeszcze USUNIĘCIE zainstalowanego oprogramowania
. W tym celu
należy podłączyć konsolę szeregową i wydać polecenie:
○
<RealTek>FLW 00010000 080800000 001F0000
○
na wyświetlone pytanie należy odpowiedzieć twierdząco:
Flash Program from 80800000 to 00010000 with 001F0000 bytes?
(Y)es, (N)o->Y
Flash Write Successed!
<RealTek>
○
Oprogramowanie urządzenia zostanie usunięte a pamięć flash wyczyszczona.
Ze względu na możliwość aktualizacji i wprowadzania poprawek prosimy o nie rozpowszechnianie powyższej
dokumentacji, ani plików z oprogramowaniem.
Zespół APProSoftware.com
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl charloteee.keep.pl
Naprawa oprogramowania systemowego w urządzeniach bazujących na chipsecie RTL8186
Poniższy dokument opisuje zasady i przebieg procesu odzyskiwania oryginalnego oprogramowania
w urządzeniach: AirLive WL-5470AP, AirLive/OvisLink WL-5460AP, Planex GW-AP54SP, Planet WRT-414
oraz Planet WAP-4035.
UWAGA:
Przed przystąpieniem do zmiany oprogramowania należy upewnić się że operacja jest wykonywana na
podstawie najnowszej wersji tego dokumentu oraz wymaganych plików. Aktualizacje dostępne są pod adresem:
OSTRZEŻENIE
Opisane metody wymagają zaawansowanej znajomości:
●
konfiguracji i administracji sieci,
●
systemu Linux,
●
oprogramowania APPro54G,
●
urządzeń bazujących na chipsecie RTL8186,
●
zagadnień związanych z programowaniem mikrokontrolerów,
●
zagadnień związanych z programowaniem pamięci flash.
Osoby nie posiadające odpowiedniej wiedzy powinny zwrócić się o pomoc do specjalisty – niewłaściwe wykonanie
opisanych poniżej procedur spowoduje nieodwracalne uszkodzenie sprzętu.
OSTRZEŻENIE
Wykorzystanie poniższego oprogramowania do naprawy innych urządzeń niż wskazane, próba instalacji innej wersji
oprogramowania niż dostarczona wraz z narzędziami lub próba instalacji oprogramowania innego producenta
spowoduje uszkodzenie sprzętu.
ZRZECZENIE SIĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Ponieważ program jest licencjonowany bezpłatnie, nie jest objęty gwarancją w zakresie dozwolonym przez
obowiązujące przepisy. O ile na piśmie nie stanowi się inaczej, właściciele praw autorskich i/lub inne strony dostarczają
program w stanie w jakim jest ("jak widać") bez jakiejkolwiek gwarancji, ani wyraźnej, ani domyślnej, w tym między
innymi domyślnych gwarancji co do przydatności handlowej i przydatności do określonych zastosowań. Całość ryzyka
w zakresie jakości i skuteczności działania programu ponosi osoba używająca programu. W przypadkach gdy program
okaże się wadliwy, osoba używająca go ponosi koszt całego niezbędnego serwisu, naprawy i korygowania.
OGÓLNY OPIS PROCEDURY
Procedura odzyskiwania oprogramowania przebiega w trzech podstawowych etapach:
●
instalacja oprogramowania przejściowego,
●
przesłanie pliku obrazu pamięci flash,
●
zaprogramowanie pamięci flash.
Metody instalacji oprogramowania przejściowego
●
jeśli funkcjonuje port eth0 (LAN1 w urządzeniach z dwoma portami lub LAN2 w urządzeniach z pięcioma
portami), zalecaną metodą jest instalacja za pomocą TFTP;
●
jeśli funkcjonuje port eth1 (LAN2 w urządzeniach z dwoma portami lub WAN w urządzeniach z pięcioma
portami), a eth0 jest uszkodzony, zalecaną metodą jest instalacja za pomocą interfejsu WWW;
●
jeśli uszkodzone są wszystkie porty eth (LAN), zalecana jest instalacja za pomocą interfejsu WWW poprzez
połączenie bezprzewodowe.
UWAGA:
Opis portów jest zgodny z podręcznikiem oprogramowania APPro54G i NIE ZAWSZE jest zgodny
z opisem portów w urządzeniu (szczególnie dotyczy to starszych modeli firmy Planet).
●
w urządzeniach Planet WRT-414 eth0 to jeden z portów LAN-LAN4 (najbliżej gniazda zasilania);
●
w urządzeniach AirLive 5460 i Planex GW54SP eth0 to port LAN1 (najbliżej gniazda zasilania);
●
w urządzeniu Ovislink 5470 eth0 to jeden z portów LAN1-LAN4.
Ograniczenia
●
instalacja oprogramowania za pomocą interfejsu WWW jest możliwa jedynie wtedy, gdy urządzenie ma
prawidłowo zainstalowane oprogramowanie APLite lub APPro54G wraz z modułem sprzętowym;
●
instalacja oprogramowania za pomocą TFTP jest możliwa na bootloaderach starszych niż 1.4 (włącznie) lub na
najnowszym (NEW_1.4a_WL5460APv2_Ovislink). Ograniczenie to nie powinno sprawiać problemów,
ponieważ APPro4G było instalowane z bootloaderem 1.4 lub najnowszym.
UWAGA:
W urządzeniach AirLive/OvisLink 5460 i 5470 wyposażonych w bootloader w najnowszej obecnie wersji
NEW_1.4a_WL5460APv2_Ovislink istnieje możliwość przywrócenia standardowego oprogramowania za pomocą
interfejsu WWW. Procedura ta jest opisana w dokumentacji producenta.
Wybór prawidłowej wersji oprogramowania przejściowego
Oprogramowanie przejściowe musi być dopasowane zarówno do typu urządzenia, jak i sposobu instalacji:
●
dla instalacji przez interfejs WWW należy użyć pliku
recovery.bin
;
●
dla instalacji przez TFTP na urządzeniach: Ovislink 5470, AirLive/Ovislink 5460 oraz Planex GW54SP należy
użyć pliku
recovery-ovislink.bin;
●
dla instalacji przez TFTP na urządzeniach: Planet WRT-414 i Planet WAP-4035 należy użyć pliku
recovery-
planet.bin
.
OSTRZEŻENIE
Zastosowanie nieodpowiedniej wersji oprogramowania przejściowego spowoduje uszkodzenie urządzenia.
Wybór właściwego obrazu pamięci flash
Obraz pamięci flash musi być zgodny z typem urządzenia:
●
dla urządzenia Ovislink 5460 należy użyć pliku
ovislink5460v2-flash.bin
,
●
dla urządzenia Planex GW54SP należy użyć pliku
planexAP54SP-flash.bin
,
●
dla urządzeń Planet WRT-414 i Planet WAP-4035 należy użyć pliku
planetwrt414-flash.bin
.
OSTRZEŻENIE
Zastosowanie nieodpowiedniej wersji obrazu pamięci flash spowoduje uszkodzenie urządzenia.
Konfiguracja stanowiska pracy
●
komputer PC z systemem Linux i podstawowymi narzędziami;
●
interfejs szeregowy (opcjonalnie), ustawienia transmisji: 38400, 8N1, Flow Control: none;
●
urządzenie powinno być odłączone od sieci lokalnej;
●
wszelkie podłączenia powinny być wykonywane bezpośrednio, bez jakichkolwiek urządzeń pośredniczących.
Procedura instalacji za pomocą TFTP w wypadku poprawnego działania portu eth0
●
ustawić na komputerze PC (na karcie sieciowej bezpośrednio połączonej z AP) następującą konfigurację IP:
○
Adres IP: 192.168.1.200,
○
Maska podsieci: 255.255.255.0,
○
Brama domyślna: ---.
●
podłączyć konsole szeregową, jeśli jest dostępna;
●
WYŁĄCZYĆ urządzenie AP;
●
NACISNĄĆ I TRZYMAC PRZYCISK RESET (należy się upewnić, że przycisk jest wciśnięty!!!);
●
włączyć AP i (cały czas trzymając wciśnięty przycisk Reset) odczekać 5 sekund;
●
zwolnić przycisk Reset;
●
za pomocą polecenia tftp wysłać ODPOWIEDNI firmware przejściowy do AP:
○
tftp -m binary 192.168.1.6 -c put recovery-ovislink.bin
(AirLive/OvisLink, Planex);
lub
○
tftp -m binary 192.168.1.6 -c put recovery-planet.bin
(Planet);
●
odczekać aż AP zostanie przeprogramowany i zresetowany. Operacja trwa około 3 minut, a jej koniec jest
sygnalizowany migotaniem diod Status i WEP/WPA (jeśli urządzenie je posiada);
●
za pomocą programu ftp należy wysłać ODPOWIEDNI obraz flash na adres 192.168.1.6 (login: admin, hasło:
admin);
●
za pomocą programu telnet należy zalogować się na adres 192.168.1.6 (login: admin, hasło: admin);
●
wydać polecenie:
○
recovery-ovislink5460
(dla urządzenia AirLive/Ovislink 5460);
lub
○
recovery-planetwrt414
(dla urządzenia Planet WRT-414/WAP-4035);
lub
○
recovery-planexAP54SP
(dla urządzenia Planex GW54SP).
●
po prawidłowym zakończeniu operacji powinien pojawić się komunikat:
1984+0 records in,
1984+0 records out.
●
zrestartować urządzenie.
UWAGA:
Pierwsze uruchomienie oryginalnego oprogramowania może trwać kilka minut.
●
po tej operacji urządzenie zgłasza się ze standardowym oprogramowaniem w domyślnej konfiguracji.
Procedura instalacji za pomocą WWW w wypadku poprawnego działania portu eth1
●
ustawić na komputerze PC (na karcie sieciowej bezpośrednio połączonej z AP) następującą konfigurację IP:
○
Adres IP: 192.168.100.200;
○
Maska podsieci: 255.255.255.0;
○
Brama domyślna: ---.
●
uszkodzony AP powinien posiadać zainstalowany moduł APPro;
●
włączyć urządzenie i poczekać, aż zapali się dioda OK na module (zielona) i zgaśnie dioda Status
w urządzeniu;
●
zresetować urządzenie (należy wcisnąć przycisk Reset i przytrzymać go, aż zapali się dioda Status);
●
gdy dioda Status zgaśnie, należy otworzyć w przeglądarce stronę
;
●
wpisać login:
admin
oraz hasło:
admin
;
●
zainstalować odpowiednie oprogramowanie przejściowe za pomocą opcji aktualizacji dostępnych w interfejsie
WWW;
UWAGA:
Nie wolno przerywać procesu aktualizacji. W wypadku wystąpienia błędu procedurę należy
powtórzyć.
●
po pojawieniu się komunikatu:
Updated successfully! (size = 1040402 bytes)
Please reboot your AP
należy zrestartować urządzenie;
●
poczekać na ponowne uruchomienie urządzenia AP. Operacja ta trwa ok. trzech minut, a jej koniec jest
sygnalizowany migotaniem diod Status i WEP/WPA (jeśli urządzenie je posiada);
●
za pomocą programu ftp należy wysłać ODPOWIEDNI obraz flash na adres 192.168.100.252 (login: admin,
haslo: admin);
●
za pomocą programu telnet należy zalogować się na adres 192.168.100.252 (login: admin, hasło: admin);
●
wydać polecenie:
○
recovery-ovislink5460
(dla urządzenia AirLive/Ovislink 5460);
lub
○
recovery-planetwrt414
(dla urządzenia Planet WRT-414/WAP-4035);
lub
○
recovery-planexAP54SP
(dla urządzenia Planex GW54SP).
●
po prawidłowym zakończeniu operacji powinien pojawić się komunikat:
1984+0 records in,
1984+0 records out.
●
zrestartować urządzenie.
UWAGA:
Pierwsze uruchomienie oryginalnego oprogramowania może trwać kilka minut.
●
po tej operacji urządzenie zgłasza się ze standardowym oprogramowaniem w domyślnej konfiguracji.
Procedura instalacji za pośrednictwem połączenia bezprzewodowego oraz interfejsu WWW (w wypadku
uszkodzenia obu portów LAN)
●
uszkodzony AP powinien posiadać zainstalowany moduł APPro;
●
włączyć urządzenie i poczekać, aż zapali się dioda OK na module (zielona) i zgaśnie dioda Status
w urządzeniu;
●
zresetować urządzenie (należy wcisnąć przycisk Reset i przytrzymać go, aż zapali się dioda Status);
●
gdy dioda status zgaśnie, należy połączyć się z urządzeniem drogą radiową, korzystając z następujących
ustawień:
○
SSID: APPro,
○
adres IP karty radiowej: 192.168.100.200,
○
maska podsieci karty radiowej: 255.255.255.0,
○
brama domyślna karty radiowej: ---.
●
otworzyć w przeglądarce stronę
;
●
wpisać login:
admin
oraz hasło:
admin
;
●
zainstalować odpowiednie oprogramowanie przejściowe za pomocą opcji aktualizacji dostępnych w interfejsie
WWW;
UWAGA:
Nie wolno przerywać procesu aktualizacji. W wypadku wystąpienia błędu procedurę należy
powtórzyć.
●
po pojawieniu się komunikatu:
Updated successfully! (size = 1040402 bytes)
Please reboot your AP
należy zrestartować urządzenie;
●
poczekać na ponowne uruchomienie urządzenia AP. Operacja ta trwa ok. trzech minut, a jej koniec jest
sygnalizowany migotaniem diod Status i WEP/WPA (jeśli urządzenie je posiada);
●
ponownie połączyć się z urządzeniem drogą radiową, korzystając z następujących ustawień:
○
SSID: recovery;
○
adres IP karty radiowej: 192.168.100.200,
○
maska podsieci karty radiowej: 255.255.255.0,
○
brama domyślna karty radiowej: ---.
●
za pomocą programu ftp należy wysłać ODPOWIEDNI obraz flash na adres 192.168.100.252 (login: admin,
haslo: admin);
●
za pomocą programu telnet należy zalogować się na adres 192.168.100.252 (login: admin, hasło: admin);
●
wydać polecenie:
recovery-ovislink5460
(dla urządzenia AirLive/Ovislink 5460);
lub
recovery-planetwrt414
(dla urządzenia Planet WRT-414/WAP-4035);
lub
recovery-planexAP54SP
(dla urządzenia Planex GW54SP).
●
po prawidłowym zakończeniu operacji powinien pojawić się komunikat:
1984+0 records in,
1984+0 records out.
●
zrestartować urządzenie.
UWAGA:
Pierwsze uruchomienie oryginalnego oprogramowania może trwać kilka minut.
●
po tej operacji urządzenie zgłasza się ze standardowym oprogramowaniem w domyślnej konfiguracji.
Rozwiązywanie ewentualnych problemów
●
jeśli podczas instalacji oprogramowania pojawi się błąd, należy powtórzyć daną operację bez wyłączania czy
restartowania urządzenia. W szczególności dotyczy to instalacji oprogramowania przejściowego przez WWW;
●
jeśli przywrócone oprogramowanie producenta nie działa prawidłowo, należy spróbować przywrócenia
ustawień standardowych;
●
jeśli na urządzeniu używane było oprogramowanie AProuter lub narzędzie APKonfigurator, konfiguracja
urządzenia może być nieprawidłowa i uniemożliwiać prawidłowe działanie urządzenia. W tym wypadku po
pomoc należy zwrócić się do producentów tego oprogramowania lub skopiować obszar konfiguracyjny
z innego urządzenia;
●
oryginalne oprogramowanie niektórych urządzeń nie zapewnia kompatybilności wstecznej konfiguracji.
Oznacza to że użytkownik wgrywając starszą wersje pliku konfiguracyjnego może unieruchomić urządzenie.
Nasz firmware przejściowy pozwala ominąć ten problem przez nadpisanie danych konfiguracyjnych
wartościami standardowymi;
●
oryginalne oprogramowanie niektórych urządzeń może uszkodzić zawartość obszaru danych
konfiguracyjnych, jeśli przycisk Reset będzie wielokrotnie naciskany lub przytrzymywany w chwili, gdy
poprzednia procedura resetu nie została zakończona. Nasz firmware przejściowy pozwala ominąć ten problem
przez nadpisanie danych konfiguracyjnych standardowymi wartościami;
Uwaga:
Oryginalne oprogramowanie AirLive/OvisLink 5460 w wersji v2 sprawdza, czy zostało uruchomione
na urządzeniach tej firmy poprzez sprawdzenie sum kontrolnych obszarów konfiguracji sprzętowej. Jeśli
użytkownik uszkodził zawartość tych obszarów (np. używając programu APKonfigurator), instalacja
oryginalnego oprogramowania producenta będzie powodowała cykliczne restarty AP (po każdym
niepomyślnym zakończeniu testu oryginalności). W takim wypadku konieczne jest ręczne przywrócenie
prawidłowej zawartości obszaru konfiguracji sprzętowej.
Zagadnienia zaawansowane
●
aby sprawdzić poprawność konfiguracji sprzętowej, należy zalogować się na AP i wydać polecenie:
○
~ #
cat /proc/mtd_nvram/hw.conf
pojawi się lista parametrów:
HW_BOARD_ID=2
HW_NIC0_ADDR=00:30:4f:42:19:1d
HW_NIC1_ADDR=00:30:4f:42:19:1e
HW_WLAN0_WLAN_ADDR=00:30:4f:42:19:1d
HW_WLAN0_REG_DOMAIN=3
HW_WLAN0_RF_TYPE=7
HW_WLAN0_TX_POWER_CCK=0707070707070707070707070707
HW_WLAN0_TX_POWER_OFDM=0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0f0
HW_WLAN0_ANT_DIVERSITY=1
HW_WLAN0_TX_ANT=1
HW_WLAN0_INIT_GAIN=4
HW_WLAN0_CCA_MODE=0
HW_WLAN0_LED_TYPE=2
Wartości przypisane do
HW_NIC0_ADDR
,
HW_NIC1_ADDR
oraz
HW_WLAN0_WLAN_ADDR
powinny zgadzać się z danymi umieszczonymi na obudowie urządzenia;
●
narzędzie
dd
(
) umożliwia zgrywanie, kopiowanie oraz
modyfikację wybranych obszarów pamięci flash. Za jego pomocą można usunąć niektóre problemy związane
z uszkodzeniem obszarów konfiguracyjnych. Aby w pełni skorzystać z możliwości tego narzędzia, należy
przeanalizować poniższą mapę pamięci:
start len
0x00000000 0x00006000 bootloader 24k
0x00006000 0x00002000 HW settings 8k (konfiguracja sprzętowa)
0x00008000 0x00004000 DS settings 16k (ustawienia domyślne)
0x0000c000 0x00004000 CS settings 16k (ustawienia bieżące)
0x00010000 0x001F0000 Firmware image 1984k (właściwy firmware)
składnia polecenia jest następująca:
○
dd [if=FILE] [of=FILE] [bs=N] [count=N] [skip=N] [seek=N] [conv=notrunc|noerror|sync]
przykładowo, aby przywrócić standardową zawartość obszaru konfiguracji DS settings i CS settings należy
wydać polecenie:
○
dd if=ovislink5460v2-flash.bin of=/dev/mtd bs=1k seek=32 skip=32 count=32
●
w wypadku uszkodzenia wszystkich portów (eth0, eth1 oraz WLAN) lub uszkodzenia portu LAN1 i braku
możliwości instalacji oprogramowania przejściowego (np w urządzeniu nie jest zainstalowane
oprogramowanie APPro), możliwe jest jeszcze USUNIĘCIE zainstalowanego oprogramowania
. W tym celu
należy podłączyć konsolę szeregową i wydać polecenie:
○
<RealTek>FLW 00010000 080800000 001F0000
○
na wyświetlone pytanie należy odpowiedzieć twierdząco:
Flash Program from 80800000 to 00010000 with 001F0000 bytes?
(Y)es, (N)o->Y
Flash Write Successed!
<RealTek>
○
Oprogramowanie urządzenia zostanie usunięte a pamięć flash wyczyszczona.
Ze względu na możliwość aktualizacji i wprowadzania poprawek prosimy o nie rozpowszechnianie powyższej
dokumentacji, ani plików z oprogramowaniem.
Zespół APProSoftware.com
[ Pobierz całość w formacie PDF ]