23-28 06.99, Audi
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Serwis
Instrukcja napraw
Golf 1998
2
, Bora 1999
2
Kod literowy
AGP AGR AHF ALH AQM
silnika
ASV
Zeszyt
Układy bezpośredniego wtrysku z pompą rotacyjną
oraz układ rozgrzewania świec od 05.99
2
Wydanie 06.99
Serwis. Informacje techniczne
Przegląd grup naprawczych do instrukcji napraw
Golf 1998
2
, Bora 1998
2
Kod literowy
silnika
AGP AGR AHF ALH AQM ASV
Zeszyt
Układy bezpośredniego wtrysku z pompą rotacyjną
oraz układ rozgrzewania świec od 05.99
2
Wydanie 06.99
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystaniaz niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
23 Przygotowanie paliwa, wtrysk
28 Układ rozgrzewania świec żarowych
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi. Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy
Volkswagen AG jest niedozwolone.
Spis treści
01 Diagnoza własna
strona
Diagnoza własna
...............................................................................
01–1
– Właściwości diagnozy własnej
................................................................
01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej
............................................................
01–2
– Podłączanie testera V.A.G 1551 i wybór komputera sterującego elektroniką silnika
............
01–4
– Podłączanie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051 i wybór komputera
sterującego elektroniką silnika
................................................................
01–8
– Odczytywanie pamięci usterek
...............................................................
01–12
– Kasowanie pamięci usterek
..................................................................
01–14
Tabele usterek
.................................................................................
01–17
Sprawdzanie działania elementów wykonawczych
...........................................
01–51
– Przeprowadzanie sprawdzenia działania elementów wykonawczych
.........................
01–51
Bloki wartości mierzonych
....................................................................
01–60
– Środki bezpieczeństwa
......................................................................
01–60
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych
....................................................
01–60
– Ocena bloku wartości mierzonych
...........................................................
01–63
23 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa
strona
Naprawa układu bezpośredniego wtrysku oleju napędowego
................................
23–1
– Środki bezpieczeństwa
.......................................................................
23–1
– Zachowanie czystości podczas prac przy układzie wtrysku paliwa
............................
23–3
– Umiejscowienie podzespołów w komorze silnika – zestawienie
...............................
23–4
– Naprawa pompy wtryskowej
.................................................................
23–12
– Naprawa przepustnicy powietrza
............................................................
23–17
– Wymontowanie i zamontowanie silnika przepustnicy powietrza
..............................
23–19
– Wymontowanie i zamontowanie pompy wtryskowej
..........................................
23–21
– Sprawdzanie i regulacja dynamicznego kąta początku wtrysku
..............................
23–32
– Wymontowanie i zamontowanie wtryskiwaczy
...............................................
23–37
– Naprawa wtryskiwaczy
.......................................................................
23–39
– Wymiana pierścienia uszczelniającego pokrywy przestawiacza wtrysku
......................
23–41
Sprawdzanie podzespołów i prawidłowości ich działania
....................................
23–42
– Sprawdzanie napięcia zasilającego układ bezpośredniego wtrysku oleju napędowego
.......
23–42
– Sprawdzanie czujnika obrotów silnika
.......................................................
23–43
– Sprawdzanie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym i czujnika wysokości nad
poziomem morza
............................................................................
23–46
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego
.......................................
23–50
– Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza
...................................
23–54
– Sprawdzanie czujnika temperatury oleju napędowego
.......................................
23–59
– Sprawdzanie czujnika drogi przesuwu regulacyjnego i nastawnika dawki
....................
23–63
– Sprawdzanie czujnika skoku iglicy
...........................................................
23–68
– Sprawdzanie zakresu regulacji przestawiacza wtrysku
.......................................
23–70
– Sprawdzanie miernika masy powietrza
.......................................................
23–73
– Sprawdzanie przełączania przepustnicy powietrza
...........................................
23–78
– Sprawdzanie silnika przepustnicy powietrza
.................................................
23–81
Sprawdzanie sygnałów dodatkowych
........................................................
23–85
– Sprawdzanie sygnału prędkości jazdy
.......................................................
23–85
– Sprawdzanie sygnału przebiegu przełączania z przekładni automatycznej
...................
23–87
– Sprawdzanie wyłącznika świateł stop i przełącznika pedału hamulca
........................
23–90
– Sprawdzanie przełącznika pedału sprzęgła
..................................................
23–92
– Sprawdzanie sygnałów od i do układu klimatyzacji
..........................................
23–96
– Sprawdzanie sygnału obrotów
..............................................................
23–102
– Sprawdzanie układu GRA utrzymywania zadanej prędkości jazdy
..........................
23–103
– Sprawdzanie magistrali danych
.............................................................
23–107
Wymiana, kodowanie i dopasowanie komputera sterującego pracą silnika
................
23–109
– Wymiana komputera sterującego pracą silnika
.............................................
23–109
– Kodowanie komputera sterującego pracą silnika
...........................................
23–111
– Dopasowanie komputera sterującego pracą silnika do immobilisera
........................
23–112
28 Układ podgrzewania
strona
Sprawdzanie układu rozgrzewania świec żarowych
...........................................
28–1
– Sprawdzanie świec żarowych
.................................................................
28–3
Diagnoza własna
Właściwości diagnozy własnej
Komputer sterujący układem bezpośredniego wtry-
sku silnika wysokoprężnegowyposażony jest w pa-
mięćusterek.
Zakłócenia występujące w nadzorujących czujni-
kach lub podzespołach są zapisywane w pamięci
usterek z podaniem rodzaju usterki.
Usterki, które występują sporadycznie, zostają wy-
drukowane z dodatkiem„Usterka występującaspo-
radycznie”, a na wyświetlaczu testera mają dodat-
kowe oznaczenie „/SP”.
Przyczyną powstawania usterek sporadycznych
mogą byćnp. poluzowane złącza lub krótkotrwałe
przerwy w ciągłości przewodów. Jeżeli usterki spo-
radyczne nie będą występowały w ciągu 50 uru-
chomień silnika, zostaną one skasowane z pamięci
usterek.
Jeżeli rozpoznane usterki mają wpływ na zachowa-
nie się samochodu podczas jazdy, będzie migała
lampka sygnalizacyjna układu podgrzewania świec
żarowych.
Zapisane w pamięci usterki można odczytaćkorzy-
stając z testera usterek V.A.G 1551 lub testera sys-
temów samochodu V.A.G 1552 lub system diagno-
styczno-pomiarowo-informacyjny VAS 5051, patrz
⇒
01–1
Po usunięciu usterek musi zostaćskasowana pa-
mięćusterek, patrz
⇒
strona 01–14.
Wskazówki
Ogólne informacje dotyczące diagnozy własnej
znajdują się w instrukcji obsługi testera usterek
V.A.G 1551 lub V.A.G 1552.
Dane techniczne diagnozy własnej
Wyposażenie
Przekazywanie danych między komputerem ste-
rującym a testeremusterek V.A.G 1551 lub V.A.G
1552 następuje podczas funkcji „Szybka trans-
misja danych”.
Pamięćusterek jest pamięcią trwałą i okrsową
1
.
1
Zostanie skasowana po 50 uruchomieniach sil-
nika, jeśli usterka nie wystąpi ponownie.
Odczytywanie wersji komputera sterującego
Wersja komputera sterującego zostanie wskazana
na wyświetlaczu testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552
po podłączeniu testera do gniazda diagnostycz-
nego samochodu i wybraniu komputera sterują-
cego elektroniką silnika, patrz
⇒
strona 01–4.
01–2
strona 01–12.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl charloteee.keep.pl
Serwis
Instrukcja napraw
Golf 1998
2
, Bora 1999
2
Kod literowy
AGP AGR AHF ALH AQM
silnika
ASV
Zeszyt
Układy bezpośredniego wtrysku z pompą rotacyjną
oraz układ rozgrzewania świec od 05.99
2
Wydanie 06.99
Serwis. Informacje techniczne
Przegląd grup naprawczych do instrukcji napraw
Golf 1998
2
, Bora 1998
2
Kod literowy
silnika
AGP AGR AHF ALH AQM ASV
Zeszyt
Układy bezpośredniego wtrysku z pompą rotacyjną
oraz układ rozgrzewania świec od 05.99
2
Wydanie 06.99
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywaćw momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystaniaz niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna
23 Przygotowanie paliwa, wtrysk
28 Układ rozgrzewania świec żarowych
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematycznezapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi. Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy
Volkswagen AG jest niedozwolone.
Spis treści
01 Diagnoza własna
strona
Diagnoza własna
...............................................................................
01–1
– Właściwości diagnozy własnej
................................................................
01–1
– Dane techniczne diagnozy własnej
............................................................
01–2
– Podłączanie testera V.A.G 1551 i wybór komputera sterującego elektroniką silnika
............
01–4
– Podłączanie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051 i wybór komputera
sterującego elektroniką silnika
................................................................
01–8
– Odczytywanie pamięci usterek
...............................................................
01–12
– Kasowanie pamięci usterek
..................................................................
01–14
Tabele usterek
.................................................................................
01–17
Sprawdzanie działania elementów wykonawczych
...........................................
01–51
– Przeprowadzanie sprawdzenia działania elementów wykonawczych
.........................
01–51
Bloki wartości mierzonych
....................................................................
01–60
– Środki bezpieczeństwa
......................................................................
01–60
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych
....................................................
01–60
– Ocena bloku wartości mierzonych
...........................................................
01–63
23 System przygotowania paliwa, wtrysk paliwa
strona
Naprawa układu bezpośredniego wtrysku oleju napędowego
................................
23–1
– Środki bezpieczeństwa
.......................................................................
23–1
– Zachowanie czystości podczas prac przy układzie wtrysku paliwa
............................
23–3
– Umiejscowienie podzespołów w komorze silnika – zestawienie
...............................
23–4
– Naprawa pompy wtryskowej
.................................................................
23–12
– Naprawa przepustnicy powietrza
............................................................
23–17
– Wymontowanie i zamontowanie silnika przepustnicy powietrza
..............................
23–19
– Wymontowanie i zamontowanie pompy wtryskowej
..........................................
23–21
– Sprawdzanie i regulacja dynamicznego kąta początku wtrysku
..............................
23–32
– Wymontowanie i zamontowanie wtryskiwaczy
...............................................
23–37
– Naprawa wtryskiwaczy
.......................................................................
23–39
– Wymiana pierścienia uszczelniającego pokrywy przestawiacza wtrysku
......................
23–41
Sprawdzanie podzespołów i prawidłowości ich działania
....................................
23–42
– Sprawdzanie napięcia zasilającego układ bezpośredniego wtrysku oleju napędowego
.......
23–42
– Sprawdzanie czujnika obrotów silnika
.......................................................
23–43
– Sprawdzanie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym i czujnika wysokości nad
poziomem morza
............................................................................
23–46
– Sprawdzanie czujnika temperatury płynu chłodzącego
.......................................
23–50
– Sprawdzanie czujnika temperatury zasysanego powietrza
...................................
23–54
– Sprawdzanie czujnika temperatury oleju napędowego
.......................................
23–59
– Sprawdzanie czujnika drogi przesuwu regulacyjnego i nastawnika dawki
....................
23–63
– Sprawdzanie czujnika skoku iglicy
...........................................................
23–68
– Sprawdzanie zakresu regulacji przestawiacza wtrysku
.......................................
23–70
– Sprawdzanie miernika masy powietrza
.......................................................
23–73
– Sprawdzanie przełączania przepustnicy powietrza
...........................................
23–78
– Sprawdzanie silnika przepustnicy powietrza
.................................................
23–81
Sprawdzanie sygnałów dodatkowych
........................................................
23–85
– Sprawdzanie sygnału prędkości jazdy
.......................................................
23–85
– Sprawdzanie sygnału przebiegu przełączania z przekładni automatycznej
...................
23–87
– Sprawdzanie wyłącznika świateł stop i przełącznika pedału hamulca
........................
23–90
– Sprawdzanie przełącznika pedału sprzęgła
..................................................
23–92
– Sprawdzanie sygnałów od i do układu klimatyzacji
..........................................
23–96
– Sprawdzanie sygnału obrotów
..............................................................
23–102
– Sprawdzanie układu GRA utrzymywania zadanej prędkości jazdy
..........................
23–103
– Sprawdzanie magistrali danych
.............................................................
23–107
Wymiana, kodowanie i dopasowanie komputera sterującego pracą silnika
................
23–109
– Wymiana komputera sterującego pracą silnika
.............................................
23–109
– Kodowanie komputera sterującego pracą silnika
...........................................
23–111
– Dopasowanie komputera sterującego pracą silnika do immobilisera
........................
23–112
28 Układ podgrzewania
strona
Sprawdzanie układu rozgrzewania świec żarowych
...........................................
28–1
– Sprawdzanie świec żarowych
.................................................................
28–3
Diagnoza własna
Właściwości diagnozy własnej
Komputer sterujący układem bezpośredniego wtry-
sku silnika wysokoprężnegowyposażony jest w pa-
mięćusterek.
Zakłócenia występujące w nadzorujących czujni-
kach lub podzespołach są zapisywane w pamięci
usterek z podaniem rodzaju usterki.
Usterki, które występują sporadycznie, zostają wy-
drukowane z dodatkiem„Usterka występującaspo-
radycznie”, a na wyświetlaczu testera mają dodat-
kowe oznaczenie „/SP”.
Przyczyną powstawania usterek sporadycznych
mogą byćnp. poluzowane złącza lub krótkotrwałe
przerwy w ciągłości przewodów. Jeżeli usterki spo-
radyczne nie będą występowały w ciągu 50 uru-
chomień silnika, zostaną one skasowane z pamięci
usterek.
Jeżeli rozpoznane usterki mają wpływ na zachowa-
nie się samochodu podczas jazdy, będzie migała
lampka sygnalizacyjna układu podgrzewania świec
żarowych.
Zapisane w pamięci usterki można odczytaćkorzy-
stając z testera usterek V.A.G 1551 lub testera sys-
temów samochodu V.A.G 1552 lub system diagno-
styczno-pomiarowo-informacyjny VAS 5051, patrz
⇒
01–1
Po usunięciu usterek musi zostaćskasowana pa-
mięćusterek, patrz
⇒
strona 01–14.
Wskazówki
Ogólne informacje dotyczące diagnozy własnej
znajdują się w instrukcji obsługi testera usterek
V.A.G 1551 lub V.A.G 1552.
Dane techniczne diagnozy własnej
Wyposażenie
Przekazywanie danych między komputerem ste-
rującym a testeremusterek V.A.G 1551 lub V.A.G
1552 następuje podczas funkcji „Szybka trans-
misja danych”.
Pamięćusterek jest pamięcią trwałą i okrsową
1
.
1
Zostanie skasowana po 50 uruchomieniach sil-
nika, jeśli usterka nie wystąpi ponownie.
Odczytywanie wersji komputera sterującego
Wersja komputera sterującego zostanie wskazana
na wyświetlaczu testera V.A.G 1551 lub V.A.G 1552
po podłączeniu testera do gniazda diagnostycz-
nego samochodu i wybraniu komputera sterują-
cego elektroniką silnika, patrz
⇒
strona 01–4.
01–2
strona 01–12.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]