2006 (klucz), Szkoła, Liceum, Język angielski, Matury

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Miejsce
na naklejkę
z kodem szkoły
dysleksja
MJA-P1A1P-062
EGZAMIN MATURALNY
Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Arkusz I
POZIOM PODSTAWOWY
Czas pracy 120 minut
ARKUSZ I
MAJ
ROK 2006
Instrukcja dla zdającego
1. Sprawdź, czy arkusz egzaminacyjny zawiera 12 stron (zadania
1 – 8). Ewentualny brak zgłoś przewodniczącemu zespołu
nadzorującego egzamin.
2. Część pierwsza arkusza, sprawdzająca rozumienie ze słuchu,
będzie trwała około 20 minut i jest nagrana na płycie CD.
3. Pisz czytelnie. Używaj długopisu/pióra tylko z czarnym
tuszem/atramentem.
4. Nie używaj korektora, a błędne zapisy wyraźnie przekreśl.
5. Pamiętaj, że zapisy w brudnopisie nie podlegają ocenie.
6. Na karcie odpowiedzi wpisz swoją datę urodzenia i PESEL.
Zamaluj pola odpowiadające cyfrom numeru PESEL.
Błędne zaznaczenie otocz kółkiem i zaznacz właściwe.
7. Postępuj podobnie, zaznaczając odpowiedzi w części karty
przeznaczonej dla zdającego. Tylko odpowiedzi zaznaczone na
karcie będą oceniane.
Za rozwiązanie
wszystkich zadań
można otrzymać
łącznie
50 punktów
Życzymy powodzenia!
Wypełnia zdający przed
rozpoczęciem pracy
KOD
ZDAJĄCEGO
PESEL ZDAJĄCEGO
2
Egzamin maturalny z języka angielskiego
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1.
(5 pkt)
Zapoznaj się z treścią zadania. Usłyszysz dwukrotnie pięć krótkich rozmów (1.1.-1.5.).
Przyporządkuj każdej z nich miejsce, w którym się ona odbywa (A–F). Wpisz
odpowiednie litery do tabeli. Jedno miejsce zostało podane dodatkowo i nie pasuje
do żadnej rozmowy.
Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 punkt.
A.
in a hotel
1.1.
E
B.
in a doctor’s surgery
1.2.
C
C.
in a hospital
1.3.
F
D.
in a restaurant
1.4.
B
E.
on a bus
1.5.
A
F.
on a train
PRZENIEŚ ROZWIĄZANIE NA KARTĘ ODPOWIEDZI!
Zadanie 2.
(5 pkt)
Zapoznaj się z treścią zadania. Usłyszysz dwukrotnie komunikat radiowy o konkursie
językowym. Na podstawie usłyszanych informacji zdecyduj, które zdania są zgodne
z treścią tekstu (TRUE), a które nie (FALSE). Zaznacz znakiem X odpowiednią rubrykę
w tabeli.
Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 punkt.
TRUE FALSE
2.1.
There are two sponsors of the competition.
X
2.2.
The winner of the first prize can choose any school in Britain.
X
2.3.
You must be at least 18 years old to take part in the competition.
X
2.4.
The questions in the competition will check if the readers
understand the texts.
X
2.5.
The right answers will be published in the November issue of
BBC English Magazine.
X
PRZENIEŚ ROZWIĄZANIE NA KARTĘ ODPOWIEDZI!
Arkusz I
Egzamin maturalny z języka angielskiego
3
Zadanie 3.
(5 pkt)
Zapoznaj się z treścią zadania. Usłyszysz dwukrotnie wypowiedź nastolatki. Z podanych
możliwości odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B lub
C. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 punkt.
3.2.
They camp in one place for a longer time if
A.
there are no gypsies around.
B.
there is a school nearby.
C.
the local people are kind to them.
3.3.
At school the girl can’t make friends because
A.
the children don’t trust her.
B.
she is scared of other kids.
C.
she doesn’t want to speak to others.
3.4.
The family enjoy their way of life because they
A.
don’t have to stay in a place they don’t like.
B.
can often go to other countries.
C.
can stay with the other travellers.
3.5.
The girl
A.
tells the story of her tragic childhood.
B.
presents her opinion about being a traveller.
C.
describes a typical day of her family.
PRZENIEŚ ROZWIĄZANIE NA KARTĘ ODPOWIEDZI!
Arkusz I
3.1.
The girl’s family are travellers because they
A.
have a van and a caravan to drive around.
B.
believe there is so much to see in the world.
C.
can’t find a house that is big enough.
 4
Egzamin maturalny z języka angielskiego
Arkusz I
ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO
Zadanie 4.
(6 pkt)
Przeczytaj informacje dotyczące czterech propozycji spędzenia czasu wolnego.
Przyporządkuj do każdego zdania (4.1.-4.6.) jedną z opisanych imprez (A-D).
Wpisz odpowiednią literę w każdą rubrykę tabeli. Każda z liter może być użyta więcej
niż raz. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 punkt.
A. Easter Fun Days 20-21 April
A fun day out for the whole family. Easter egg hunt, donkey rides, children’s entertainment,
personal contact with friendly farm animals, refreshments and a miniature steam train.
Times: 10 a.m. - 5 p.m.
Admission: Adult: ₤4.50 Child: ₤2.50
Family: ₤12.00
B. Easter Flowers 20-21 April
Come and enjoy the amazing display of lilies and other seasonal flowers, then try some
homemade cakes and tea.
Times: 2 p.m. - 4.30 p.m.
Admission: FREE
C. Wildlife Walk 3 May
Leisurely paced walk of approximately 2 miles at a superb nature reserve to raise money for
the protection of endangered animal species. Must be booked in advance.
Please call 01621 000111
Times: 10 a.m.
Admission: ₤3.50
D. Bird Chorus 3 May
Join us in Chalkney Wood to experience bird song at its best and identify the birds that sing in
the early morning chorus. Followed by a light breakfast in a nearby inn.
Times: 4.30 a.m. - 7.00 a.m.
Admission: ₤3.00
adapted from:
Essex Festival of the Countryside 2003, Essex County Council
4.1.
You will listen to something.
D
4.2.
You don’t have to pay for the event.
B
4.3.
You can see and touch different animals.
A
4.4.
You have to phone us before you take part in the event.
C
4.5.
You have to get up very early to take part in it.
D
4.6.
You won’t get anything to eat or drink.
C
PRZENIEŚ ROZWIĄZANIE NA KARTĘ ODPOWIEDZI!
Egzamin maturalny z języka angielskiego
5
Zadanie 5.
(7 pkt)
Przeczytaj poniższy tekst. Na podstawie informacji w nim zawartych zdecyduj, które
zdania są zgodne z treścią tekstu (TRUE), a które nie (FALSE). Zaznacz znakiem X
odpowiednią rubrykę w tabeli. Za każdą poprawną odpowiedź otrzymasz 1 punkt.
Do you know the famous twins, Mary-Kate and Ashley Olsen?
Their life in show business began when they were babies. Their father suggested that
a Hollywood television studio use them to play the part of Michelle, a little girl in a series
called
Full House.
There are strict rules saying how many hours a child can actually work
in film or television. That is why many studios use identical twins when they film a small
child in a story. The
Full House
series ran until the girls were eight years old.
By the time they were four, a businessman who had managed pop groups such as
Ace of
Base
and
Roxette
had the clever idea of licensing the twins as a “brand”. He set up a company
which rents out the twins’ image to clothes and toy companies. So what exactly is the “Olsen
image”? They have become known as the “un-Britneys”. This means that they provide a safe
model for girls between six and thirteen who find Britney Spears too provocative.
The twins take a keen interest in all of the products sold in the “Mary-Kate and Ashley”
range, and they veto things they don’t like. They have sold 35 million copies of their videos,
released over 17 pop albums and written many teenage novels. They now have a new sitcom
called
So Little Time,
plus their own magazine and website.
At the same time they try to live the normal lives of typical American teenagers. Each
day the girls go to their small private school where they wear school uniforms and study hard.
They do their homework each night stopping to watch their favourite TV programmes.
At weekends they go riding or attend dance classes.
In America there is a strong youngsters’ movement against drinking alcohol, smoking
and having sex before marriage. And the Olsens represent what is pure and good. At the same
time, they are successful and attractive, and this may encourage many more girls to follow
their example.
adapted from:
Current,
November/December 2002
TRUE FALSE
5.1.
The Olsen twins have been in show business all their lives.
X
5.2.
It is unusual for film studios to employ twins for the same role.
X
5.3.
It was their father’s idea to create the “Olsen image”.
X
5.4.
The twins’ image is the opposite of Britney Spears’ image.
X
5.5.
The girls give opinions about their brand products.
X
5.6.
They are too busy to do the things ordinary teenagers do.
X
5.7.
The author of the text gives advice on how teenagers can become
film stars.
X
PRZENIEŚ ROZWIĄZANIE NA KARTĘ ODPOWIEDZI!
Arkusz I
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • charloteee.keep.pl