24 235901 dydaktyk aplikacji multimedialnych, Kompetencje i indeks zawodów

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Dydaktyk aplikacji multimedialnych(235901)SpecjaliściMinisterstwo Pracy i Polityki Społecznej, Centrum Rozwoju Zasobów LudzkichPublikacja opracowana w ramach projektu systemowego pn. „Rozwijanie zbiorukrajowych standardów kompetencji zawodowych wymaganych przezpracodawców”. Priorytet I PO KL, Działanie 1.1Krajowy standard kompetencji zawodowychDydaktyk aplikacji multimedialnych (235901)© Copyright by Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa 2013Kopiowanie i rozpowszechnianie może być dokonane za podaniemźródłaISBN 978-83-7951-000-9 (całość)ISBN 978-83-7951-024-5 (24)Nakład 1000 egz.Publikacja bezpłatnaCentrum Rozwoju Zasobów Ludzkich00-697 Warszawa, Aleje Jerozolimskie 65/79, tel. (22) 237-00-00, fax (22) 237-00-99Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowego Instytutu Badawczego26-600 Radom, ul. K. Pułaskiego 6/10, tel. centr. (48) 364-42-41, fax (48) 364-47-65e-mail: instytut@itee.radom.pl2Spis treści1. Dane identyfikacyjne zawodu...................................................1.1. Kod, nazwa zawodu i usytuowanie zawodu w klasyfika-cjach .................................................................................1.2. Notka metodologiczna i autorzy .......................................4442. Opis zawodu................................................................................ 62.1. Synteza zawodu .............................................................. 62.2. Opis pracy i sposobu jej wykonywania, obszary wystę-powania zawodu ............................................................. 62.3.Środowiskopracy (warunki pracy, maszyny i narzędziapracy, zagrożenia, organizacja pracy) ............................ 72.4. Wymagania psychofizyczne, zdrowotne, w tym prze-ciwwskazania do wykonywania zawodu ......................... 72.5. Wykształcenie i uprawnienia niezbędne do podjęciapracy w zawodzie ............................................................. 72.6. Możliwości rozwoju zawodowego, potwierdzania/wali-dacji kompetencji ............................................................. 82.7. Zadania zawodowe .......................................................... 92.8. Wykaz kompetencji zawodowych .................................... 92.9. Relacje między kompetencjami zawodowymi a pozio-mem kwalifikacji w ERK/PRK .......................................... 103. Opis kompetencji zawodowych................................................3.1. Dobieranie narzędzi multimedialnych do tworzonychmateriałów dydaktycznych na podstawie analizy rynko-wej Kz1 ............................................................................3.2. Opracowywanie multimedialnych materiałów dydak-tycznych na podstawie zatwierdzonego scenariuszaKz2 ..................................................................................3.3. Kompetencje społeczne KzS ..........................................111112134. Profil kompetencji kluczowych................................................. 145. Słownik........................................................................................ 1531. Dane identyfikacyjne zawodu1.1. Kod, nazwa zawodu i usytuowanie zawoduw klasyfikacjach:Według Klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy (KZiS2010):235901 Dydaktyk aplikacji multimedialnychGrupa wielka 2 – Specjaliści(w Międzynarodowej Klasyfikacji Standar-dów Edukacyjnych ISCED 2011 – poziom 6).Grupa elementarna 2359 – Specjaliści nauczania i wychowania gdzieindziej nieskwalifikowani(w Międzynarodowym Standardzie Klasyfika-cji Zawodów ISCO-08 odpowiada grupie 2359 Other teaching pro-fessionals not elsewhere classified).Według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2007):Sekcja P. Edukacja, Dział 85. Edukacja, Grupa 85.6. Działalnośćwspomagająca edukację.1.2. Notka metodologiczna i autorzyOpis standardu kompetencji zawodowych wykonano na podstawie: ana-lizyźródeł(akty prawne, klasyfikacje krajowe, międzynarodowe) orazgłównie wyników badań analitycznych na 17 stanowiskach pracy w 9przedsiębiorstwach (duże – 1,średnie– 3, małe − 3, mikro − 2, w tymprodukcyjne − 1, usługowe − 4, inne – edukacyjne – 4), przeprowadzo-nych w lutym i marcu 2013 r.Zespół Ekspercki:•Maria Zając – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, UniwersytetPedagogiczny w Krakowie,•Eugenia Smyrnova-Trybulska – UniwersytetŚląskiw Katowicach,•Marcin Bąkiewicz – Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w War-szawie,•Dorota Wójcik – ekspert niezależny, Komenda Wojewódzka Policjiw Radomiu.Ewaluatorzy:•Anna Soin – 2L Sp. z o.o. w Warszawie,•Artur Wojno – Uczelnia Łazarskiego w Warszawie.4Recenzenci:•Marta Machalska – Seka.edu w Warszawie,•Kazimierz Niziński – Telekomunikacja Polska S.A. w Warszawie.Komisja Branżowa (zatwierdzająca):•Marcin Dąbrowski (przewodniczący) – Szkoła Główna Handlowa,w Warszawie,StowarzyszenieE-learninguAkademickiegow Warszawie,•Marek Ptak – Stowarzyszenie Edukacja na Odległość w Koninie,•Michał Gawryszczak – Polska Izba Firm Szkoleniowych w Warsza-wie,•Tomasz Korczak – Związek Nauczycielstwa Polskiego w Warsza-wie.Data zatwierdzenia:•07.10.2013 r.5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • charloteee.keep.pl