2015 matura angielski poziom podstawowy KLUCZ, NOWA MATURA 2015 arkusz + odpowiedzi, JĘZYK ANGIELSKI

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->EGZAMIN MATURALNYW ROKU SZKOLNYM 2014/2015FORMUŁA OD 2015(„NOWA MATURA”)JĘZYK ANGIELSKIPOZIOM PODSTAWOWYZASADY OCENIANIA ROZWIĄZAŃ ZADAŃARKUSZ MJA-P1MAJ 2015Rozumienie ze słuchuZadanie 1.WymaganiaogólneII. Rozumieniewypowiedzi.Zdający rozumieproste, typowewypowiedzi ustne,artykułowanewyraźnie,w standardowejodmianie języka[…].Zadanie1.1.1.2.1.3.1.4.1.5.Wymagania szczegółowePoprawnaodpowiedźFT2.3. Zdający znajduje w tekście określoneinformacje.FTFZadanie 2.WymaganiaogólneII. Rozumieniewypowiedzi.Zdający rozumieproste, typowewypowiedzi ustne,artykułowanewyraźnie,w standardowejodmianie języka[…].Zadanie2.1.2.2.2.3.2.4.Wymagania szczegółowe2.5. Zdający określa kontekst wypowiedzi.2.1. Zdający określa główną myśl tekstu.2.4. Zdający określa intencje nadawcy/autoratekstu.2.1. Zdający określa główną myśl tekstu.PoprawnaodpowiedźCEBAZadanie 3.WymaganiaogólneZadanie3.1.II. Rozumieniewypowiedzi.Zdający rozumieproste, typowewypowiedzi ustne,artykułowanewyraźnie,w standardowejodmianie języka[…].Wymagania szczegółowePoprawnaodpowiedźC3.2.3.3.3.4.2.3. Zdający znajduje w tekście określoneinformacje.ACB2.5. Zdający określa kontekst wypowiedzi.3.5.3.6.2.3. Zdający znajduje w tekście określoneinformacje.CAStrona 2 z 17Rozumienie tekstów pisanychZadanie 4.WymaganiaogólneII. Rozumieniewypowiedzi.Zdający rozumie[…] prostewypowiedzipisemne […].Zadanie4.1.4.2.4.3.4.4.Wymagania szczegółowePoprawnaodpowiedźC3.2. Zdający określa główną myślposzczególnych części tekstu.EFDZadanie 5.WymaganiaogólneII. Rozumieniewypowiedzi.Zdający rozumie[…] prostewypowiedzipisemne […].Zadanie5.1.5.2.5.3.Wymagania szczegółowe3.4. Zdający określa intencje nadawcy/autoratekstu.3.3. Zdający znajduje w tekście określoneinformacje.3.1. Zdający określa główną myśl tekstu.PoprawnaodpowiedźACBZadanie 6.WymaganiaogólneZadanie6.1.II. Rozumieniewypowiedzi.Zdający rozumie[…] prostewypowiedzipisemne […].Wymagania szczegółowePoprawnaodpowiedźD6.2.6.3.6.4.6.5.3.3. Zdający znajduje w tekście określoneinformacje.CCA3.2. Zdający określa główną myślposzczególnych części tekstu.BStrona 3 z 17Zadanie 7.WymaganiaogólneII. Rozumieniewypowiedzi.Zdający rozumie[…] prostewypowiedzipisemne […].Zadanie7.1.7.2.7.3.Wymagania szczegółowePoprawnaodpowiedźE3.6. Zdający rozpoznaje związki pomiędzyposzczególnymi częściami tekstu.BDZnajomość środków językowychZadanie 8.WymaganiaogólneI. Znajomośćśrodkówjęzykowych.Zdający posługujesię w miaręrozwiniętymzasobem środkówjęzykowych(leksykalnych,gramatycznych,ortograficznych)[…].Zadanie8.1.8.2.8.3.8.4.8.5.Wymagania szczegółowePoprawnaodpowiedźBA1. Zdający posługuje się w miarę rozwiniętymzasobem środków językowych (leksykalnych,gramatycznych, ortograficznych) […].BCAZadanie 9.WymaganiaogólneI. Znajomośćśrodkówjęzykowych.Zdający posługujesię w miaręrozwiniętymzasobem środkówjęzykowych(leksykalnych,gramatycznych,ortograficznych)[…].Zadanie9.1.9.2.9.3.9.4.9.5Wymagania szczegółowePoprawnaodpowiedźCA1. Zdający posługuje się w miarę rozwiniętymzasobem środków językowych (leksykalnych,gramatycznych, ortograficznych) […].ABBSchemat punktowania w zadaniach od 1. do 9.1 p. – poprawna odpowiedź.0 p. – odpowiedź niepoprawna albo brak odpowiedzi.Strona 4 z 17Wypowiedź pisemnaZadanie 10.Brałeś(-aś) ostatnio udział w biegu ulicznym. Napisz e-mail do kolegi z Anglii.W e-mailu:opisz swoje przygotowania do udziału w tym biegunapisz o trudnym momencie, który miał miejsce w czasie bieguprzedstaw zalety organizowania biegów ulicznych w miastachpodaj szczegóły kolejnej takiej imprezy i zaproponuj koledze udział w niej.Wymagania ogólneI.Znajomość środków językowych.Zdający posługuje się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych(leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych) […].III. Tworzenie wypowiedzi.Zdający samodzielnie formułuje krótkie, proste, zrozumiałe wypowiedzi […] pisemne.IV. Reagowanie na wypowiedzi.Zdający […] reaguje w sposób zrozumiały, adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej […]pisemnie.Wymagania szczegółowe1.Zdający posługuje się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych(leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych) […].5.1. Zdający opisuje […] czynności […].5.3. Zdający przedstawia fakty z przeszłości […].5.4. Zdający relacjonuje wydarzenia z przeszłości.5.7. Zdający przedstawia zalety […] różnych rozwiązań7.2. Zdający […] przekazuje informacje i wyjaśnienia7.4. Zdający proponuje […].Każda wypowiedź jest oceniana przez egzaminatora w następujących kryteriach:treśćspójność i logika wypowiedzizakres środków językowychpoprawność środków językowych.TreśćW ocenie treści bierze się najpierw pod uwagę, do ilu podpunktów polecenia zdający odniósłsię w swojej wypowiedzi, a następnie, ile z tych podpunktów rozwinął w zadowalającymstopniu. Za wypowiedź przyznaje się od 0 do 4 punktów, zgodnie z poniższą tabelą.Do ilu podpunktówzdający się odniósł?4321Ile podpunktów rozwinął?3214 p.3 p.2 p.3 p.3 p.2 p.2 p.1 p.1 p.44 p.2 p.1 p.1 p.0 p.0 p.Dla przykładu, za wypowiedź zdającego, który odniósł się do 2 podpunktów i oba rozwinął,przyznaje się 2 punkty.Strona 5 z 17 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • charloteee.keep.pl