2010-04-sport-klucz-odpowiedzi, TESTY VI klasa

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Centralna Komisja Egzaminacyjna
w Warszawie
SPRAWDZIAN 2010
Klucz punktowania zadań
(test dla uczniów bez dysfunkcji)
KWIECIEŃ 2010
Zadanie 1
Obszar
standardów
Standard
Czynność
Poprawna
odpowiedź
(1 p.)
czytanie
odczytywanie tekstu
literackiego (1.1)
określenie czasu wydarzeń
C
Zadanie 2
czytanie
odczytywanie tekstu
literackiego (1.1)
wskazanie cechy wyróżniającej
bohatera
C
Zadanie 3
czytanie czynne posługiwanie się terminami
(1.2)
rozpoznanie narracji pierwszoosobowej
A
Zadanie 4
czytanie
odczytywanie tekstu
literackiego (1.1)
określenie uczuć bohatera na podstawie
jego wypowiedzi (zwrotu przenośnego)
B
Zadanie 5
korzystanie z
informacji
posługiwanie się źródłem informacji
(4.1)
korzystanie z informacji zawartych
w przypisie do tekstu
D
Zadanie 6
czytanie
odczytywanie tekstu
popularnonaukowego (1.1)
wnioskowanie na podstawie informacji
D
Zadanie 7
czytanie
odczytywanie tekstu
popularnonaukowego (1.1)
wybór tytułu odpowiedniego dla
całego tekstu
A
Zadanie 8
wykorzystywanie
wiedzy w praktyce
wykonywanie obliczeń dotyczących
długości (5.3)
zamiana długości wyrażonej
w kilometrach na metry
B
Zadanie 9
rozumowanie
wnioskowanie o przebiegu zjawiska,
mającego charakter prawidłowości,
na podstawie jego opisu (3.7)
wyznaczenie liczby spełniającej
warunki zadania
B
Zadanie 10
czytanie
odczytywanie tekstu literackiego (1.1) wnioskowanie na podstawie informacji
D
2
Zadanie 11
czytanie czynne posługiwanie się terminami
(1.2)
rozpoznanie funkcji porównania
A
Zadanie 12
czytanie czynne posługiwanie się terminami
(1.2)
rozpoznanie rytmu jako
charakterystycznej cechy fragmentu
tekstu
B
Zadanie 13
czytanie
odczytywanie tekstu literackiego (1.1) rozpoznanie uczuć osoby mówiącej
w wierszu
C
Zadanie 14
rozumowanie
rozpoznawanie charakterystycznych
cech figur (3.6)
rozpoznanie trójkąta prostokątnego
równoramiennego
B
Zadanie 15
wykorzystywanie
wiedzy w praktyce
wykonywanie obliczeń dotyczących
powierzchni (5.3)
obliczenie pola prostokąta
A
Zadanie 16
rozumowanie
rozpoznawanie charakterystycznych
cech i własności liczb (3.6)
wskazanie, jaką część całości stanowi
wyróżniony fragment obiektu
C
Zadanie 17
rozumowanie ustalanie sposobu rozwiązania zadania
(3.8)
wskazanie informacji potrzebnych do
rozwiązania zadania
D
Zadanie 18
korzystanie z
informacji
posługiwanie się źródłem informacji
(4.1)
wskazanie, o ile tygodni później
w jednym regionie niż w drugim
rozpoczęło się dane wydarzenie
C
Zadanie 19
korzystanie z
informacji
posługiwanie się źródłem informacji
(4.1)
wskazanie liczby regionów, w których
dane wydarzenie miało miejsce w tym
samym przedziale czasowym
C
Zadanie 20
korzystanie z
informacji
posługiwanie się źródłem informacji
(4.1)
wyznaczenie przedziału czasowego
spełniającego warunki zadania
B
3
Ogólna zasada oceniania zadań otwartych
Zaleca się życzliwe ocenianie, czyli tolerowanie drobnych nieścisłości lub niejasności, ale zakazuje się
nadinterpretacji, czyli przypisywania uczniowi wiedzy, która nie została ujawniona w odpowiedziach.
Zadanie 21
wykorzystywanie
wiedzy w praktyce
wykonywanie obliczeń dotyczących długości
(5.3)
obliczenie długości przedmiotu
z zastosowaniem podanego algorytmu
wyrażenie w centymetrach poprawnie
obliczonej długości
2 p.
– poprawny wynik mnożenia i poprawna zamiana jednostek
Przykłady rozwiązań:

1,46 ·1,5 = 2,19
2,19 m = 219 cm
Odpowiedź:
219 cm

1,5 m = 150 cm
1,46 ·150 = 219
Odpowiedź:
Maksymalna długość nart jest równa 219 cm.
1 p.
– poprawny wynik mnożenia, ale brak zamiany jednostek lub niepoprawna zamiana jednostek
Przykłady rozwiązań:

2,19 m

219
Zadanie 22
a)
wykorzystywanie
wiedzy w praktyce
wykorzystywanie w sytuacji praktycznej
własności liczb (5.5)
zastosowanie porównania ilorazowego
1 p.
– poprawny wynik mnożenia
Przykłady rozwiązań:

5 · 2 = 10

Leszek trafił 10 razy.
b)
wykorzystywanie
wiedzy w praktyce
wykorzystywanie w sytuacji praktycznej
własności liczb (5.5)
zastosowanie porównania różnicowego
1 p.
– poprawny wynik odejmowania
Przykłady rozwiązań:

(5 +10) – 3 = 12

Zbyszek trafił 12 razy.

(5 + 7) – 3 = 9
[Uczeń błędnie wykonał porównanie ilorazowe, ale poprawnie – różnico-
we].
4
Zadanie 23
wykorzystywanie
wiedzy w praktyce
wykonywanie obliczeń dotyczących długości
( 5.3)
obliczenie długości rzeczywistej
z zastosowaniem podanej skali
wyrażenie w kilometrach poprawnie
obliczonej długości trasy
2 p.
– poprawny wynik mnożenia i poprawna zamiana jednostek
Przykłady rozwiązań:

16,4 · 50 000 = 820 000
820 000 cm = 8,2 km

16,4 · 500 = 8200
8 200 m = 8,2 km

50 000 cm = 0,5 km
16,4 · 0,5 = 8,2

1 : 50 000
1 cm – 0,5 km
16,4 : 2 = 8,2
1 p.
– poprawny wynik mnożenia, ale brak zamiany jednostek lub niepoprawna zamiana jednostek
Przykłady rozwiązań:

16,4 · 50 000 = 820 000

Mają do pokonania 820 000 cm
Z
adanie 24
a)
rozumowanie ustalanie sposobu rozwiązania zadania
i prezentacji tego rozwiązania (3.8)
obliczenie ceny towaru kupionego na raty
2 punkty
– poprawnie obliczona kwota zawarta w 12 ratach, powiększona o kwotę pierwszej wpłaty
Przykłady rozwiązań:

176 + 12 · 52 = 800

12 · 52 = 624
624 + 176 = 800
1 punkt
– poprawne działania, ale błąd w obliczeniach
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • charloteee.keep.pl