2008-01-wycieczka-klucz-odpowiedzi, Sprawdziany Szóstoklasisty
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Plan testu
Wycieczka
Kategoria umiej
ę
tno
ś
ci
Liczba
punktów
Waga
Numery zada
ń
Czytanie
10
25%
1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 16
Pisanie
10
25%
21I, 21II, 21III, 25I, 25II, 25III, 25IV,
25V, 25VI, 25VII
Rozumowanie
8
20% 5, 10, 19, 23I, 23III, 23IV, 23VI, 24I
Korzystanie z informacji
4
10%
4, 15, 17, 22
Wykorzystywanie wiedzy
w praktyce
8
20% 13, 14, 18, 20, 23II, 23V, 24II, 24III
Klucz odpowiedzi do zada
ń
zamkni
ę
tych
Numer zadania
Odpowied
ź
1.
C
2.
A
3.
B
4.
B
5.
C
6.
B
7.
C
8.
D
9.
D
10.
C
11.
A
12.
A
13.
C
14.
A
15.
B
16.
B
17.
C
18.
C
19.
C
20.
B
SCHEMAT PUNKTOWANIA ZADA
Ń
OTWARTYCH ZAWARTYCH W ARKUSZU
Wycieczka
Nu-
mer
zada-
nia
Numer
kryte-
rium
Kryterium
Liczba
punktów
Numer
standardu
Uczeń:
I
Pisze wypowiedź na temat, posługując się wskazaną formą wypowiedzi (kto?, kogo?, na co?, gdzie? i kiedy? zaprasza
– w pracy powinny być zamieszczone co najmniej 4 z podanych elementów).
0 - 1
2.1
21.
II
Formułuje wypowiedź ze świadomością celu – zaprasza na wystawę.
0 - 1
2.2
III
Dba o poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną (dopuszczalny 1 błąd językowy).
0 - 1
2.3
22.
I
Udziela odpowiedzi, np.: Najbardziej odpowiedni dla tej grupy będzie seans pt.
Gwiazda Betlejemska
.
0 - 1
4.2
I
Zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości ramienia trójkąta (0,7 długości podstawy):
0,70 · 1,20 lub
10
7
· 1,2
0 - 1
3.8
Uwaga! Ucze
ń
mo
Ŝ
e wykonywa
ć
obliczenia w cm .
Poprawnie oblicza długość ramienia: 0,84 m lub 84 cm .
II
Uwaga! Je
Ŝ
eli ucze
ń
wykonuje obliczenia w cm, a wcze
ś
niej
ź
le zamienił metry na centymetry, wówczas otrzymuje
punkt za realizacj
ę
tego kryterium, je
Ŝ
eli poprawnie obliczył 0,7 danej liczby.
0 - 1
5.5
23.
III
Zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości obu ramion trójkąta: 2 · 0,84 m lub 2 · 84 cm
0 - 1
3.8
IV
Zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości całej taśmy:
33 (2 · 0,84 m)= lub 33 (2 · 84 cm) = , lub 33 · 1,68 m = albo 33 · 168 cm =
0 - 1
3.8
V
Poprawnie oblicza długość taśmy: 55,44 m lub 5544 cm .
0 - 1
5.3
VI
Sprawdza wyniki z warunkami zadania i udziela odpowiedzi, np.: Zakupiono 56 m taśmy.
Uwaga: Je
ś
li ucze
ń
popełnił bł
ę
dy rachunkowe, ale dobrze zaokr
ą
glił do cało
ś
ci – przyznajemy punkt
.
0 - 1
3.9
I
Zapisuje działania prowadzące do obliczenia czasu podróŜy:
1,5 h + 15 min + 20 min =
0 - 1
3.8
24
II
Wykonuje obliczenia: 125 min lub 2 h 5 min .
0 - 1
5.3
III
Oblicza czas dotarcia do celu podróŜy: 20
48
.
0 - 1
5.3
1
I
Pisze na temat; treścią sprawozdania jest wycieczka lub spacer połączony ze zwiedzaniem.
0 - 1
2.1
II
Wprowadza w pracy cechy sprawozdania: narrator (sprawozdawca) - uczestnik wydarzeń, czas i miejsce wydarzeń.
0 - 1
2.1
III
Chronologicznie (lub logicznie) układa wydarzenia.
0 - 1
2.3
IV
Dba o poprawność językową – dopuszczalne trzy błędy językowe.
0 - 1
2.3
Przestrzega norm ortograficznych – dopuszczalne trzy błędy.
25
V
Kryterium dla ucznia z dysleksj
ą
Za wypowiedź komunikatywną (pomimo błędów w zapisie).
0 - 1
2.3
Przestrzega norm interpunkcyjnych (dopuszczalne 3 błędy).
VI
Kryterium dla ucznia z dysleksj
ą
Zamyka myśli w obrębie zdania.
0 - 1
2.3
VII
Dba o układ graficzny (przynajmniej dwa akapity) i estetykę zapisu.
0 - 1
2.5
Uwaga: Je
Ŝ
eli ucze
ń
(równie
Ŝ
z dysleksj
ą
) napisze wypowied
ź
krótsz
ą
ni
Ŝ
12 linii, nie otrzymuje punktów
za spełnienie kryterium IV, V, VI i VII.
2
KARTOTEKA DO ZESTAWU ZADA
Ń
PT. „Wycieczka”
Nr
zad.
Badana czynno
ść
ucznia
Nr
stan.
Liczba
pkt
Typ
zad.
Ucze
ń
:
1.
wyszukuje w tekście informację o „Tripolisie”
1.1
1
WW
2.
wyszukuje w tekście informację o Janie Heweliuszu
1.1
1
WW
3.
odczytuje sens ostatniego akapitu
1.1
1
WW
4.
wskazuje źródła informacji
4.1
1
WW
5.
umieszcza daty w przedziałach czasowych
3.1
1
WW
6.
wyszukuje w tekście informację o fontannie
1.1
1
WW
7.
odczytuje sens przenośny wypowiedzi (o Toruniu jako o Krakowie
Północy)
1.1
1
WW
odczytuje w tekście informację o przyczynach odchylenia się
Krzywej WieŜy
8.
1.1
1
WW
9.
odczytuje i przetwarza informację o odchyleniu Krzywej WieŜy
1.4
1
WW
10.
rozpoznaje charakterystyczne cechy figur
3.6
1
WW
11.
odczytuje informację z mapy
1.4
1
WW
12.
odczytuje informację z mapy – określa kierunek geograficzny
1.4
1
WW
13.
wykonuje obliczenia dotyczące długości, posługując się skalą mapy 5.3
1
WW
14.
wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności elementów
środowiska
5.5
1
WW
15.
korzysta z informacji zawartych w ofercie biura podróŜy
dotyczących czasu trwania wycieczki
4.1
1
WW
16.
odczytuje z tabeli informację o cenach biletów wycieczkowych
1.4
1
WW
17.
korzysta z informacji zawartych w ofercie biura podróŜy
dotyczących wzrostu kosztu wycieczki
4.1
1
WW
18.
oblicza, ile razy jedna wielkość jest większa od drugiej
5.5
1
WW
19.
wskazuje wyraŜenie arytmetyczne prowadzące do obliczenia
róŜnicy kosztów
3.5
1
WW
20.
wykonuje obliczenia dotyczące pieniędzy
5.3
1
WW
1
I. posługuje się formą zaproszenia
2.1 1
21.
II.
formułuje wypowiedź ze świadomością celu – zaprasza na wystawę
2.2 1
KO
III. dba o poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną
2.3 1
22.
I. analizuje oferty mediów kierowane do dzieci
4.2 1 KO
I. zapisuje działanie prowadzące do obliczenia ułamka danej liczby
3.8 1
II. wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności liczb
5.5 1
III.
zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości obu ramion
trójkąta
3.8 1
23.
RO
IV. zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości całej taśmy
3.8 1
V. wykonuje obliczenia dotyczące długości taśmy
5.3 1
VI. sprawdza wyniki z warunkami zadania (zaokrągla do całości)
3.9 1
I. zapisuje działania prowadzące do obliczenia czasu podróŜy
3.8 1
24.
II. wykonuje obliczenia dotyczące czasu
5.3 1
KO
III. oblicza czas dotarcia do celu podróŜy
5.3 1
I. pisze na temat (sprawozdanie dotyczy wycieczki)
2.1 1
II. zamieszcza w wypowiedzi wyróŜniki typowe dla sprawozdania
2.1 1
III. chronologicznie lub logicznie porządkuje wydarzenia
2.3 1
25.
IV. dba o poprawność językową
2.3 1
RO
V. przestrzega norm ortograficznych
2.3 1
VI. przestrzega norm interpunkcyjnych
2.3 1
VII. dba o układ graficzny ( przynajmniej dwa akapity ) i estetykę zapisu
2.5 1
2
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl charloteee.keep.pl
Plan testu
Wycieczka
Kategoria umiej
ę
tno
ś
ci
Liczba
punktów
Waga
Numery zada
ń
Czytanie
10
25%
1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 16
Pisanie
10
25%
21I, 21II, 21III, 25I, 25II, 25III, 25IV,
25V, 25VI, 25VII
Rozumowanie
8
20% 5, 10, 19, 23I, 23III, 23IV, 23VI, 24I
Korzystanie z informacji
4
10%
4, 15, 17, 22
Wykorzystywanie wiedzy
w praktyce
8
20% 13, 14, 18, 20, 23II, 23V, 24II, 24III
Klucz odpowiedzi do zada
ń
zamkni
ę
tych
Numer zadania
Odpowied
ź
1.
C
2.
A
3.
B
4.
B
5.
C
6.
B
7.
C
8.
D
9.
D
10.
C
11.
A
12.
A
13.
C
14.
A
15.
B
16.
B
17.
C
18.
C
19.
C
20.
B
SCHEMAT PUNKTOWANIA ZADA
Ń
OTWARTYCH ZAWARTYCH W ARKUSZU
Wycieczka
Nu-
mer
zada-
nia
Numer
kryte-
rium
Kryterium
Liczba
punktów
Numer
standardu
Uczeń:
I
Pisze wypowiedź na temat, posługując się wskazaną formą wypowiedzi (kto?, kogo?, na co?, gdzie? i kiedy? zaprasza
– w pracy powinny być zamieszczone co najmniej 4 z podanych elementów).
0 - 1
2.1
21.
II
Formułuje wypowiedź ze świadomością celu – zaprasza na wystawę.
0 - 1
2.2
III
Dba o poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną (dopuszczalny 1 błąd językowy).
0 - 1
2.3
22.
I
Udziela odpowiedzi, np.: Najbardziej odpowiedni dla tej grupy będzie seans pt.
Gwiazda Betlejemska
.
0 - 1
4.2
I
Zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości ramienia trójkąta (0,7 długości podstawy):
0,70 · 1,20 lub
10
7
· 1,2
0 - 1
3.8
Uwaga! Ucze
ń
mo
Ŝ
e wykonywa
ć
obliczenia w cm .
Poprawnie oblicza długość ramienia: 0,84 m lub 84 cm .
II
Uwaga! Je
Ŝ
eli ucze
ń
wykonuje obliczenia w cm, a wcze
ś
niej
ź
le zamienił metry na centymetry, wówczas otrzymuje
punkt za realizacj
ę
tego kryterium, je
Ŝ
eli poprawnie obliczył 0,7 danej liczby.
0 - 1
5.5
23.
III
Zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości obu ramion trójkąta: 2 · 0,84 m lub 2 · 84 cm
0 - 1
3.8
IV
Zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości całej taśmy:
33 (2 · 0,84 m)= lub 33 (2 · 84 cm) = , lub 33 · 1,68 m = albo 33 · 168 cm =
0 - 1
3.8
V
Poprawnie oblicza długość taśmy: 55,44 m lub 5544 cm .
0 - 1
5.3
VI
Sprawdza wyniki z warunkami zadania i udziela odpowiedzi, np.: Zakupiono 56 m taśmy.
Uwaga: Je
ś
li ucze
ń
popełnił bł
ę
dy rachunkowe, ale dobrze zaokr
ą
glił do cało
ś
ci – przyznajemy punkt
.
0 - 1
3.9
I
Zapisuje działania prowadzące do obliczenia czasu podróŜy:
1,5 h + 15 min + 20 min =
0 - 1
3.8
24
II
Wykonuje obliczenia: 125 min lub 2 h 5 min .
0 - 1
5.3
III
Oblicza czas dotarcia do celu podróŜy: 20
48
.
0 - 1
5.3
1
I
Pisze na temat; treścią sprawozdania jest wycieczka lub spacer połączony ze zwiedzaniem.
0 - 1
2.1
II
Wprowadza w pracy cechy sprawozdania: narrator (sprawozdawca) - uczestnik wydarzeń, czas i miejsce wydarzeń.
0 - 1
2.1
III
Chronologicznie (lub logicznie) układa wydarzenia.
0 - 1
2.3
IV
Dba o poprawność językową – dopuszczalne trzy błędy językowe.
0 - 1
2.3
Przestrzega norm ortograficznych – dopuszczalne trzy błędy.
25
V
Kryterium dla ucznia z dysleksj
ą
Za wypowiedź komunikatywną (pomimo błędów w zapisie).
0 - 1
2.3
Przestrzega norm interpunkcyjnych (dopuszczalne 3 błędy).
VI
Kryterium dla ucznia z dysleksj
ą
Zamyka myśli w obrębie zdania.
0 - 1
2.3
VII
Dba o układ graficzny (przynajmniej dwa akapity) i estetykę zapisu.
0 - 1
2.5
Uwaga: Je
Ŝ
eli ucze
ń
(równie
Ŝ
z dysleksj
ą
) napisze wypowied
ź
krótsz
ą
ni
Ŝ
12 linii, nie otrzymuje punktów
za spełnienie kryterium IV, V, VI i VII.
2
KARTOTEKA DO ZESTAWU ZADA
Ń
PT. „Wycieczka”
Nr
zad.
Badana czynno
ść
ucznia
Nr
stan.
Liczba
pkt
Typ
zad.
Ucze
ń
:
1.
wyszukuje w tekście informację o „Tripolisie”
1.1
1
WW
2.
wyszukuje w tekście informację o Janie Heweliuszu
1.1
1
WW
3.
odczytuje sens ostatniego akapitu
1.1
1
WW
4.
wskazuje źródła informacji
4.1
1
WW
5.
umieszcza daty w przedziałach czasowych
3.1
1
WW
6.
wyszukuje w tekście informację o fontannie
1.1
1
WW
7.
odczytuje sens przenośny wypowiedzi (o Toruniu jako o Krakowie
Północy)
1.1
1
WW
odczytuje w tekście informację o przyczynach odchylenia się
Krzywej WieŜy
8.
1.1
1
WW
9.
odczytuje i przetwarza informację o odchyleniu Krzywej WieŜy
1.4
1
WW
10.
rozpoznaje charakterystyczne cechy figur
3.6
1
WW
11.
odczytuje informację z mapy
1.4
1
WW
12.
odczytuje informację z mapy – określa kierunek geograficzny
1.4
1
WW
13.
wykonuje obliczenia dotyczące długości, posługując się skalą mapy 5.3
1
WW
14.
wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności elementów
środowiska
5.5
1
WW
15.
korzysta z informacji zawartych w ofercie biura podróŜy
dotyczących czasu trwania wycieczki
4.1
1
WW
16.
odczytuje z tabeli informację o cenach biletów wycieczkowych
1.4
1
WW
17.
korzysta z informacji zawartych w ofercie biura podróŜy
dotyczących wzrostu kosztu wycieczki
4.1
1
WW
18.
oblicza, ile razy jedna wielkość jest większa od drugiej
5.5
1
WW
19.
wskazuje wyraŜenie arytmetyczne prowadzące do obliczenia
róŜnicy kosztów
3.5
1
WW
20.
wykonuje obliczenia dotyczące pieniędzy
5.3
1
WW
1
I. posługuje się formą zaproszenia
2.1 1
21.
II.
formułuje wypowiedź ze świadomością celu – zaprasza na wystawę
2.2 1
KO
III. dba o poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną
2.3 1
22.
I. analizuje oferty mediów kierowane do dzieci
4.2 1 KO
I. zapisuje działanie prowadzące do obliczenia ułamka danej liczby
3.8 1
II. wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności liczb
5.5 1
III.
zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości obu ramion
trójkąta
3.8 1
23.
RO
IV. zapisuje działania prowadzące do obliczenia długości całej taśmy
3.8 1
V. wykonuje obliczenia dotyczące długości taśmy
5.3 1
VI. sprawdza wyniki z warunkami zadania (zaokrągla do całości)
3.9 1
I. zapisuje działania prowadzące do obliczenia czasu podróŜy
3.8 1
24.
II. wykonuje obliczenia dotyczące czasu
5.3 1
KO
III. oblicza czas dotarcia do celu podróŜy
5.3 1
I. pisze na temat (sprawozdanie dotyczy wycieczki)
2.1 1
II. zamieszcza w wypowiedzi wyróŜniki typowe dla sprawozdania
2.1 1
III. chronologicznie lub logicznie porządkuje wydarzenia
2.3 1
25.
IV. dba o poprawność językową
2.3 1
RO
V. przestrzega norm ortograficznych
2.3 1
VI. przestrzega norm interpunkcyjnych
2.3 1
VII. dba o układ graficzny ( przynajmniej dwa akapity ) i estetykę zapisu
2.5 1
2
[ Pobierz całość w formacie PDF ]