22 235103 metodyk edukacji na odleglosc, Kompetencje i indeks zawodów

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Metodyk edukacji na odległość(235103)SpecjaliściMinisterstwo Pracy i Polityki Społecznej, Centrum Rozwoju Zasobów LudzkichPublikacja opracowana w ramach projektu systemowego pn. „Rozwijanie zbiorukrajowych standardów kompetencji zawodowych wymaganych przezpracodawców”. Priorytet I PO KL, Działanie 1.1Krajowy standard kompetencji zawodowychMetodyk edukacji na odległość (235103)© Copyright by Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa 2013Kopiowanie i rozpowszechnianie może być dokonane za podaniemźródłaISBN 978-83-7951-000-9 (całość)ISBN 978-83-7951-022-1 (22)Nakład 1000 egz.Publikacja bezpłatnaCentrum Rozwoju Zasobów Ludzkich00-697 Warszawa, Aleje Jerozolimskie 65/79, tel. (22) 237-00-00, fax (22) 237-00-99Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowego Instytutu Badawczego26-600 Radom, ul. K. Pułaskiego 6/10, tel. centr. (48) 364-42-41, fax (48) 364-47-65e-mail: instytut@itee.radom.pl2Spis treści1. Dane identyfikacyjne zawodu.............................................................1.1. Kod, nazwa zawodu i usytuowanie zawodu w klasyfikacjach ...1.2. Notka metodologiczna i autorzy ................................................2. Opis zawodu..........................................................................................2.1. Synteza zawodu .......................................................................2.2. Opis pracy i sposobu jej wykonywania, obszary występowaniazawodu ....................................................................................2.3.Środowiskopracy (warunki pracy, maszyny i narzędzia pracy,zagrożenia, organizacja pracy) ................................................2.4. Wymagania psychofizyczne, zdrowotne, w tym przeciwwska-zania do wykonywania zawodu ................................................2.5. Wykształcenie i uprawnienia niezbędne do podjęcia pracyw zawodzie ...............................................................................2.6. Możliwości rozwoju zawodowego, potwierdzania/walidacjikompetencji ...............................................................................2.7. Zadania zawodowe ...................................................................2.8. Wykaz kompetencji zawodowych..............................................2.9. Relacje między kompetencjami zawodowymi a poziomemkwalifikacji w ERK/PRK.............................................................3. Opis kompetencji zawodowych..........................................................3.1. Projektowanie i organizowanie procesu kształcenia naodległość w ramach kursu elektronicznego Kz1 .......................3.2. Stosowanie optymalnych rozwiązań technologicznych i pro-gramowych w edukacji na odległość Kz2 .................................3.3. Wspomaganie rozwoju usług edukacji na odległość Kz3 .........3.4. Kompetencje społeczne KzS ...................................................4. Profil kompetencji kluczowych............................................................5. Słownik..................................................................................................44466667788991010121314151631. Dane identyfikacyjne zawodu1.1. Kod, nazwa zawodu i usytuowanie zawoduw klasyfikacjach:Według Klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy (KZiS2010):235103 Metodyk edukacji na odległośćGrupa wielka 2 – Specjaliści(w Międzynarodowej Klasyfikacji StandardówEdukacyjnych ISCED 2011 – poziom 6).Grupa elementarna 2351 – Wizytatorzy i specjaliści metod nauczania(w Międzynarodowym Standardzie Klasyfikacji Zawodów ISCO-08 odpowiadagrupie 2351 Education methods specialists).Według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2007):Sekcja P. Edukacja, Dział 85. Edukacja, Grupa 85.6. Działalność wspomagają-ca edukację.1.2. Notka metodologiczna i autorzyOpis standardu kompetencji zawodowych wykonano na podstawie: analizyźródeł(akty prawne, klasyfikacje krajowe, międzynarodowe) oraz głównie wynikówbadań analitycznych na 17 stanowiskach pracy w 6 przedsiębiorstwach (średnie– 3, małe − 3, w tym produkcyjne − 1, usługowe − 3, inne – edukacyjna – 1,naukowo-badawcza – 1), przeprowadzonych w marcu 2013 r.Zespół Ekspercki:•Dagmara Mandat – DM SMICE Firma Szkoleniowo-Doradcza w Wołowie,•Artur Wojno – Uczelnia Łazarskiego w Warszawie,•Maciej Stachecki – F.U.H. Stachecki Maciej Stachecki w Michałowicach,•Krzysztof Symela – Instytut Technologii Eksploatacji – PIB w Radomiu.Ewaluatorzy:•Anna Soin – 2L Sp. z o.o. w Warszawie,•Marcin Bąkiewicz – Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie.Recenzenci:•Marta Machalska – Seka.edu, w Warszawie,•Eugenia Smyrnova-Trybulska – UniwersytetŚląskiw Katowicach.4Komisja Branżowa (zatwierdzająca):•Marcin Dąbrowski (przewodniczący) – Szkoła Główna Handlowa,w Warszawie, Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego w Warszawie,•Marek Ptak – Stowarzyszenie Edukacji na Odległość w Koninie,•Tomasz Korczak – Związek Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie,•Michał Gawryszczak – Polska Izba Firm Szkoleniowych w Warszawie.Data zatwierdzenia:•07.10.2013 r.5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • charloteee.keep.pl